Als je een website hebt gebouwd, wil je dat gebruikers deze kunnen vinden. Hoe krijg je dat voor elkaar? De eerste stap is om Google de website te laten indexeren, zodat wanneer gebruikers zoeken naar relevante trefwoorden, de site in de resultaten zal verschijnen. Zonder geïndexeerd te zijn door Google, zullen de meeste gebruikers je website niet eens kunnen vinden. In dit artikel leggen we uit wat indexeren betekent en hoe het gerelateerd is aan SEO. Wat betekent indexeren? Indexeren
Google vindt het belangrijk dat websites gebruiksvriendelijk zijn en een logische structuur hebben. Hiervoor is het belangrijk om interne links toe te voegen aan jouw website. Een sterke navigatie is essentieel voor zowel gebruikers als zoekmachines. Door de inhoud van jouw site goed te organiseren, vinden bezoekers sneller wat ze nodig hebben en wordt het voor zoekmachines eenvoudiger om jouw site te crawlen. Ook helpen interne links gebruikers sneller terug te keren naar relevante inhoud. Lees snel meer over het
Google doorzoekt elke dag enorm veel webpagina’s om de nuttigste resultaten voor zijn gebruikers te vinden. De zoekmachine gebruikt verschillende signalen om te bepalen welke websites als eerste in de zoekresultaten moeten worden weergegeven. Deze signalen – “ranking factoren” of “signalen” genoemd – geven aan hoe relevant en betrouwbaar Google een website vindt. Hoe meer signalen uw site heeft, hoe hoger hij in Google zal staan. Maar hoe scoor je hoger in Google? In dit kennisbank artikel leggen wij je alles
Een 307 redirect is een statuscode die aangeeft dat de bron in kwestie is gewijzigd of verplaatst naar een nieuwe locatie. Een 307 redirect is een indicator van een tijdelijke omleiding. Als je een 307-redirect gebruikt, hoeven jouw gebruikers geen actie te ondernemen; ze kunnen gewoon verder surfen en krijgen geen 404-pagina te zien, maar de bestemmingspagina waarnaar verwezen wordt. Hieronder lees je meer over de 307-redirect. Wat betekent een 307 redirect voor SEO? Bij een 307 redirect ontvangt de
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het verbeteren van een website, zodat deze gemakkelijk kan worden gevonden door gebruikers in zoekmachines zoals Google, Bing, en Yahoo. Als de site van jouw bedrijf online niet gemakkelijk te vinden is, zullen ook potentiële klanten de site niet vinden wanneer ze zoeken naar producten of diensten zoals die van jou. Dat betekent dat je kansen mist om nieuwe klanten te winnen en je bedrijf te laten groeien. En wat nog belangrijker is:
Online marketing is snel aan het uitgroeien tot een van de belangrijkste aspecten van het bedrijfsleven. Als gevolg hiervan zijn werkgevers op zoek naar kandidaten die hun bedrijf kunnen helpen hun producten online op de markt te brengen. Als je geïnteresseerd bent in dit gebied, kan een baan als online marketingspecialist de perfecte baan voor jou zijn. Lees verder om meer te weten te komen over wat een online marketingspecialist doet. Waarom zou je een online marketing specialist worden? Online
Duplicate content is een probleem waar veel website-eigenaren mee te maken krijgen. Dit komt omdat het hebben van te veel van deze dubbele inhoud kan leiden tot problemen met zoekmachine crawlers. Zoekmachines zoals Google zijn behoorlijk handig geworden in het opsporen van duplicate content en het bestraffen van websites. In feite kan duplicate content een rode vlag zijn voor de crawler dat de site niet betrouwbaar is. Er zijn verschillende manieren waardoor je dubbele inhoud op je website krijgt, maar
Er zijn veel verschillende soorten redirects, maar welke redirect moet je wanneer gebruiken? We hebben al een kennisbankartikel geplaatst over de 301-redirect, die een permanente omleiding aangeeft, maar wat is een 302-redirect precies en wanneer gebruik je de doorverwijzing met de 302 statuscode? Lees er snel meer over in dit kennisbankartikel. Wat is een 302 redirect? De 302-redirect is een responscode die een bezoeker naar een andere URL leidt, dan de URL die oorspronkelijk opgevraagd wordt. Dit betekent dat de
Als je jouw zichtbaarheid online wilt vergroten en jouw zichtbaarheid in de zoekmachines wilt verbeteren, is het belangrijk om over verschillende tools te beschikken. Google Search Console is een handig hulpmiddel voor iedereen die zijn zichtbaarheid op Google wil verbeteren. Als een van de meest populaire zoekmachines, heeft Google tal van tools die kunnen worden gebruikt om de aanwezigheid in zoekmachines te verbeteren. Dit artikel biedt een overzicht van wat je met Google Search Console kan en de voordelen ervan
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.
"*" geeft vereiste velden aan