Featured snippets zijn een van de snelste manieren om meer zichtbaarheid in Google te krijgen. Ze staan boven de reguliere zoekresultaten en trekken direct de aandacht van gebruikers. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content in een featured snippet verschijnt? In deze blog ontdek je hoe je jouw content strategisch optimaliseert om deze felbegeerde plek te veroveren. Waarom zijn featured snippets waardevol? Featured snippets worden ook wel “positie nul” genoemd, omdat ze boven de nummer één positie in Google
Je wilt meer bezoekers naar je website, maar waar begin je? SEO is een van de meest effectieve manieren om je online zichtbaarheid te vergroten. Toch kan het lastig zijn om niets over het hoofd te zien. Met onze gratis vernieuwde SEO content checklist maak je jouw website klaar voor betere posities in de zoekmachines én meer verkeer. Een praktische en complete lijst die je direct kunt gebruiken! Waarom een SEO checklist onmisbaar is Een pagina optimaliseren voor SEO kost
Interne zoekdata zijn gegevens over de zoektermen die binnen jouw website ingevoerd worden in je zoekbalk(en). Wil jij jouw website of je navigatie veel intuïtiever maken? En wil jij (nog) beter ranken op commerciële zoektermen die perfect aansluiten bij jouw aanbod? Kijk dan eens naar deze zoektermen. Als je webshop al wat verkeer krijgt dan kan deze informatie heel waardevol zijn. Je ziet namelijk precies welke termen bezoekers in je zoekbalk typen en waar ze dit doen. En deze termen
Het is een van de meest populaire webshop platforms de vele thema’s, snelle omgeving, uitgebreide productcatalogus en een dashboard met direct inzicht in de ontvangen orders. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Prestashop. Prestashop heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: Prestashop biedt een
Parasite SEO was jarenlang een lucratieve strategie waar zelfs grote spelers zoals Forbes gretig gebruik van maakten. Affiliate content, kortingscodes en commerciële deals leverden miljoenen op, maar met Google’s recente updates tegen ‘site reputation abuse’ lijken deze gouden tijden voorbij. Waarom wil Google deze praktijk uitbannen? En wat betekent dit voor bedrijven die deze strategie gebruiken? Wat is Parasite SEO? Parasite SEO is een strategie waarbij een website met lage autoriteit content plaatst op een andere website met een hoge
Autoriteit is een belangrijk onderdeel van SEO. Maar een succesvolle strategie gaat verder dan alleen het verkrijgen van links. Het begint bij het analyseren van de juiste domeinen, het creëren van waardevolle content en het strategisch delen daarvan. Door slimme keuzes te maken en een sterke contentplanning op te zetten, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid in zoekmachines, maar bouw je ook aan je merk en online autoriteit. In dit artikel ontdek je hoe je dit aanpakt. 1. Organisch verkeer:
Het klinkt logisch, maar het gaat vaak mis: we schrijven webteksten vaak zo dat ze vooral over ons bedrijf gaan, niet over de bezoeker. Terwijl teksten waarin de bezoeker centraal staat, ook wel klantgerichte teksten, juist ingaan op wat de bezoeker eraan heeft. In dit artikel lees je waarom het zo belangrijk is om je bezoeker centraal te zetten en hoe je dat doet. Waarom de bezoeker centraal moet staan Bezoekers beslissen binnen een paar seconden of ze op je
Reddit duikt steeds vaker op in de zoekresultaten. Sinds Google’s Hidden Gems-update krijgen Reddit-threads en andere door gebruikers gedeelde content steeds meer zichtbaarheid. Ook AI chatbots putten volop uit deze discussies. Wat betekent dat voor jouw SEO strategie? En moet je als bedrijf nu óók aanwezig zijn op Reddit? Navigeer naar: De zichtbaarheid van Reddit in de zoekresultaten Google is dus al enige tijd bezig de zichtbaarheid te vergroten van websites met user-generated content, ofwel content wat door gebruikers is
De pagina die Google je toont na het invoeren van de zoekopdracht (de SERP – Search Engine Results Page) verandert en blijft veranderen. Door wijzigingen in het algoritme, (AI) mogelijkheden of andere nieuwe features kan het zijn dat de zoekmachine resultaten pagina er voor jouw keyword ineens heel anders uitziet. Belangrijk dus om deze pagina te checken als je nieuwe content maakt of oude wijzigt omdat je click through rate daalt. Gek genoeg is de SERP analyse voor het schrijven
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.