Een goede SEO strategie helpt je om met je website hoger in zoekmachines als Google en Bing te komen, waardoor je meer zichtbaarheid krijgt en uiteindelijk meer verkeer naar je site trekt. Maar hoe moet je een goede SEO strategie opzetten? En wat komt erin te staan? In dit blog lees je eerst wat een SEO strategie is. Vervolgens ontdek je met welke 7 stappen je tot jouw eigen SEO strategie komt. Zo ben je helemaal klaar voor 2025! In
Shopify is een populair platform voor e-commerce, dat veel functies biedt voor het bouwen en beheren van webshops. Maar net als elk CMS heeft ook Shopify zijn voor- en nadelen als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dit keer nemen we een kijkje naar de plus- en minpunten van Shopify vanuit SEO-perspectief. 3 algemene voordelen zijn: Shopify biedt een snelle en stabiele webshopomgeving waar je direct inzicht hebt in je omzet, bestellingen en orderverwerking. Ook zijn er diverse boekhoud-apps, ERP-apps en
Er is één zekerheidje op het moment dat je eindelijk dommelend voor je tent zit op een camping in Zuid Frankrijk in augustus: Google rolt een Core Update uit. Gek genoeg deden ze dit ook in augustus 2023 en afgelopen maand was het ook weer bal. Je zou er bijna je vakantie op aanpassen. De update is nu volledig uitgerold en gelukkig zien we bij onze klanten en gelieerde websites mooie winnaars. Maar zoals altijd zijn er na zo’n update
Het is een van de meest populaire webshop platforms. De vele thema’s, snelle omgeving, uitgebreide productcatalogus en een dashboard met direct inzicht in de omzet en bestellingen. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Lightspeed. Lightspeed heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: Lightspeed biedt
Martin van Kranenburg, auteur van Schrijven voor het Brein heeft een nieuw boek uitgebracht: “ ChatGPT als tweede brein”. Omdat ik ook teksten schrijf met ChatGPT was ik benieuwd. Nou is er veel geschreven over ChatGPT en we hebben ook veel gehoord over de keerzijde van deze tool. Het copy pasten van de output levert zoals in onderstaande ChatGPT même veel frustraties op. Zelf struikel ik regelmatig over typische AI woorden zoals cruciaal en esthetisch. Beperkingen van ChatGPT zijn een
Herken je dit? Je wilt snel een handtasje kopen voor de vakantie en start daarvoor je zoektocht in Google. Je scrollt hard voorbij de opdringerige shopping ads. Eindelijk zit je in rustig vaarwater tussen de organische zoekresultaten. Je scant de eerste pagina’s en vindt een winkel die bij jou past. Je klikt, en tot je grote verbazing zie je ‘Niet op voorraad’ staan. Click, terug naar Google! Helaas gebeurt het grote ecommerce websites regelmatig dat uitverkocht pagina’s verschijnen in Google.
Het is een van de meest populaire webshop platforms vanwege de uitgebreide productpagina en multi-store opties. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Magento, daarbij kijk ik specifiek naar de huidige Magento2 omgeving. Magento heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: Magento heeft uitgebreide integratiemogelijkheden met
Schrijven voor SEO is het toevoegen van SEO-elementen, zodat zoekmachines beter begrijpen waar je pagina over gaat. Er zijn 8 belangrijke on-page SEO elementen. Voor onze SEO trainingen ontwikkelde ik een ezelsbruggetje: HUMMSTAL. Hiermee vergeet je nooit meer een SEO-element en zorg je voor een goede basis voor jouw vindbaarheid. Laten we beginnen! HUMMSTAL staat voor Waarom schrijven voor SEO? Als ik een SEO-training geef, vraag ik altijd: “Voor wie maken jullie een webpagina?”. Er is niemand die zegt: “Voor
Om goed te scoren in Google, moet jouw website voldoen aan de E-E-A-T richtlijnen. Daarom moet je ervoor zorgen dat je alle onderdelen van E-E-A-T in het vizier hebt. In dit artikel vertellen we meer over het maken van clusters rondom bepaalde onderwerpen. Ook vertellen we meer over het bouwen van autoriteit rondom belangrijke zoektermen. Hoe begin je hiermee? Als eerst doe je een zoektermanalyse voor jouw website. Je komt erachter welke termen veel zoekvolume hebben en weinig concurrentie. Dit
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.