Toen ik begon met bloggen en het schrijven van SEO teksten, dacht ik dat het belangrijk was om zoveel mogelijk exacte zoektermen in de tekst te verwerken. Bij voorkeur vetgedrukt en cursief, op strategische plekken, een beetje spammy maar niet té spammy. Dat spelletje is inmiddels achterhaald. Een goede SEO-tekst schrijf je immers voor mensen, niet voor zoekmachines. Hier zijn de 5 stappen die ik nu volg bij het schrijven van webteksten. 1. Voer een zoektermanalyse uit Schrijven doe je
Vandaag is het Koningsdag! Maak jij elk jaar een nieuwe pagina voor dit (of een ander) evenement? Dan heb je inmiddels al 10 pagina’s! Ontdek hier hoe je jaartallen en SEO handig kunt combineren. Ook geschikt voor blogs en categoriepagina’s. Jaartal in je meta titel – Doen! Met een jaartal in je titel laat je zien dat je content actueel is. Het is een goede manier om je CTR te verhogen. Dan moet je natuurlijk wel het huidige jaartal gebruiken.
Duplicate content is niet goed voor je positie in zoekmachines en vervelend voor je bezoekers. Daarom geven we hier 8 tips om zelf duplicate content op te lossen. Met handige voorbeelden! Dit is een update van het oorspronkelijke blog uit 2020. Ik heb tips rond Chat GPT toegevoegd en een aantal voorbeelden verbeterd. Welke soorten duplicate content zijn er? In een ander blog lees je wat duplicate content is en hoe je dat checkt. Even een korte samenvatting van de soorten duplicate
Je website staat, converteert en je wilt je posities in Google verbeteren. Plugin installeren en klaar! Helaas, werkt dit in de praktijk vaak niet zo. Wij vertellen je de ins en outs van SEO plugins en zorgen ervoor dat de plugin ook de verwachtingen waar maakt. In dit blog geven we voorbeelden met betrekking tot de populairste SEO-plugins voor WordPress. Navigeer snel naar: Hoe een SEO-plugin je zoekmachine positie kan verbeteren Een SEO-plugin maakt je website beter vindbaar in zoekmachines,
En onze ervaring met alles-in-één-kunner Logic4! Voor de eeuwwisseling schreven we onze webpagina’s nog met het kladblok van Windows 95. De txt bestandjes sloegen we op als .html en dankzij een ftp-client kon de rest van de wereld meegenieten. Niet veel later kwam de HTML-editor en het CMS (Content Management Systeem) en kon je zonder veel kennis van HTML, PHP of JavaScript aan de gang. Tegenwoordig zijn er tal van systemen en kies je er één afhankelijk van het doel
Waar voorheen (denk ik) een heleboel mensen nog hoopten dat GA4 een stille dood zou sterven, komt deze er toch echt aan. We zullen er allemaal aan moeten geloven en aan de slag moeten gaan met GA4. Hoewel Google eerst als vervaldatum van UA 1 juli 2023 hanteerde, is dit al een jaartje verschoven naar 1 juli 2024. Dit betekent dat we nog een jaar langer de tijd hebben om vertrouwd te raken met GA4. Maar neem er wel even
De knoop is doorgehakt, je gaat met SEO aan de slag. Leuk, veel succes! Maar hoe moet je een goede SEO strategie opzetten? En wat komt erin te staan? In dit blog lees je eerst wat een strategie is. Vervolgens ontdek je met welke stappen je tot jouw eigen SEO strategie komt. Tot slot vind je 9 ideeën voor een concreet plan van aanpak. Wat is een strategie? Als SEO specialist vraag je natuurlijk eerst aan Google wat een strategie
Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure
Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.