Waar voorheen (denk ik) een heleboel mensen nog hoopten dat GA4 een stille dood zou sterven, komt deze er toch echt aan. We zullen er allemaal aan moeten geloven en aan de slag moeten gaan met GA4. Hoewel Google eerst als vervaldatum van UA 1 juli 2023 hanteerde, is dit al een jaartje verschoven naar 1 juli 2024. Dit betekent dat we nog een jaar langer de tijd hebben om vertrouwd te raken met GA4. Maar neem er wel even
In de klassieke cowboy films dragen de bad guys een zwarte hoed en de good guys een witte. Zo kon oma op het zwart-wit beeld goed zien wie nu wiens saloon aan het beroven was. SEO heeft deze termen geleend en in ons vakgebied staan ze voor het onderscheid tussen websites optimaliseren volgens de richtlijnen van Google en het optimaliseren door Google om het tuintje te leiden. Omdat de kwaliteitseisen (E-A-T) voor sommige topics steeds zwaarder worden, moeten Black hat
Wat hebben we ons toch vermaakt in Brighton toen we daar waren voor de Brighton SEO conventie. Het was voor mijn collega Jesse Commandeur en mijzelf de eerste keer dat we in Brighton waren en het heeft ons een hoop gebracht. Bovenal hebben we een heel hoop mooie inzichten gekregen over waar SEO nu staat en waar het in de toekomst naar toe lijkt te gaan. We gaan je in deze blog de volgens ons 3 beste presentaties uitlichten en
Als SEO-specialist krijg je regelmatig de vraag: “hoe kunnen we op korte termijn impact maken?” Vaak antwoorden wij dat je SEO moet zien als een langetermijnstrategie. Gekscherend vergelijken wij het wel eens met een oude dieselmotor, waarbij het even duurt voordat die op gang komt. Wij optimaliseren, meten en verbeteren telkens de SEO-strategie van een bedrijf. Toch zijn er binnen SEO een aantal quick-wins te behalen. Je leest in dit blog meer over Google Mijn Bedrijf en de kansen voor
Een succesvol SEO traject is een combinatie van voldoende resources en de goede dingen doen. Capaciteit in de vorm van mensen blijft schaars, waardoor het nog belangrijker wordt om de juiste keuzes te maken als het gaat om het inzetten van je tijd. Maar hoe bepaal je nou waar je begint? Onzekerheden in het leven van SEO specialisten Er zijn helaas genoeg onzekerheden in het leven van een SEO specialist. En dan hebben we het niet over de stijgende gasprijzen
Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure
Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie
“Content = king” is een veelgehoorde uitspraak bij contentmarketeers. Door unieke en relevante content te publiceren, kun je meer organisch zoekverkeer krijgen. Veel mensen denken dat ze hier veel tijd aan kwijt zijn, maar dat is zeker niet het geval. Met een kennisbank zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk informatie geeft over een onderwerp. Vanuit hier kun je interne links toevoegen naar belangrijke SEO-pagina’s, om deze verder te versterken. Wat is een kennisbank precies? Een kennisbank is een wiki-gedeelte
Menig Ecommerce platform is van zichzelf al vrij SEO vriendelijk, maar dat betekent niet dat alle seinen qua SEO al op groen staan. In Magento zul je zelf nog een flinke slag moeten slaan. Hetzelfde geldt voor Lightspeed, Shopify en WordPress/Woocommerce. Om over de maatwerk Ecommerce oplossingen nog maar te zwijgen (al zien we zelf onze best lopende Ecommerce klanten op custom oplossingen draaien). De basis van een webshop draait natuurlijk om categorieën en producten. Om SEO succes te hebben
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.