Ondanks dat SEO in de kern een langetermijnstrategie is, zijn er toch een aantal punten waar je relatief snel en makkelijk mee kunt scoren. Dit zijn punten waar mijn handen al van gaan jeuken om ze niet direct voor een klant door te voeren en/of op te lossen. 1. Sitemaps Een sitemap is simpelweg een verzameling van je belangrijkste URL’s. Veelal zijn dit alle indexeerbare pagina’s. Een zoekmachine kan aan de hand van een sitemap veel pagina’s ontdekken. Het is
Spreadsheets zijn een van de handigste en veelzijdigste tools die je tot je beschikking kunt hebben. Dit is in veel werkvelden zo. En SEO is daar geen uitzondering van. Het verbaast mij dan ook altijd dat sommige mensen hier geen gebruik van maken. Een deel daarvan loopt zelfs actief weg voor spreadsheets. “Ik gebruik Excel zo min mogelijk want ik snap er geen f*ck van.” Gelukkig geven softwarepaketten zoals Excel en Google Sheets uitleg wanneer je een formule invoert. Echter
Zoek op ‘SEO’ in Google en er gaat een wereld voor je open over SEO met allerlei tips en how to’s. De ene tekst is nog uitgebreider dan de andere. Van complete whitepapers tot eindeloos lange pagina’s met uitleg over SEO. Hoe fijn is het dan, dat je even een beknopte lijst hebt van alle on-page SEO aspecten waar je op moet letten. Een pagina optimaliseren voor SEO vergt best wat tijd. Er zijn namelijk veel punten waar je aan
Een sitemap helpt je om snel je pagina’s in de index van zoekmachines te krijgen. Als je ook nog je sitemap aanmeldt bij Google Search Console, dan krijg je allerlei nuttige informatie. Welke informatie dat is en hoe je deze gebruikt, lees je hier. Waarom je een sitemap nodig hebt Een sitemap is een overzicht van alle belangrijke pagina’s waarmee jij gevonden wil worden door zoekmachines. Google gebruikt je sitemap dan ook om je pagina’s te crawlen. Heb je geen
Technische SEO. Te vaak een ondergeschoven kindje, doordat veel SEO specialisten zich voornamelijk focussen op contentcreatie en linkbuilding. Technische SEO blijft men helaas nog moeilijk vinden. We zien in de praktijk bij elke (voor ons) nieuwe website nog steeds veel technische problemen voorbijkomen. Een website die er qua technische SEO goed voor staat, wordt veel beter gevonden! Technische SEO is dus onverminderd belangrijk. We delen graag onze kijk op technische SEO met je. Technisch? Technische SEO is vaak te technisch
De SEO specialist is over het algemeen niet snel te porren voor veel veranderingen tegelijk in een website. De reden hiervoor is het feit dat Google dan ook al die veranderingen moet interpreteren. Toch zijn er natuurlijk genoeg redenen om een SEO migratie uit te voeren. Denk aan een overname van een ander domein, een nieuwe website structuur of het veranderen van je merknaam. Een solide, goed voorbereide SEO migratie zorgt voor een goede interpretatie door Google en een minimale
Google Shopping was in een ver verleden een organisch kanaal (ja, opa vertelt). Sinds 2013 is het één van de meest succesvolle betaalde kanalen voor menig eCommerce website. Het aandeel Shopping is voor veel webshops misschien wel 50% van het totaal. Toch heeft Google ook een grote vijand in de vorm van Amazon (en andere marketplaces). Een reden voor de zoekmachine om Google Shopping voor een deel weer organisch te maken. De aankondiging vond ergens in april 2020 plaats. En
(Dit artikel is ook gepubliceerd op Marketingfacts) Een nieuw platform, een andere merknaam of een nieuwe structuur: websitemigraties blijven van belang. Helaas zijn SEO-migraties nog vaak een probleem: websites leveren dan flink wat (organisch) verkeer in. Onlangs kwamen we weer een case tegen waarin dit het geval was. Wat is nou de oorzaak van een ‘slechte’ migratie? Is dit voor elke website eigenaar wel een probleem? En wat kun je daar aan doen? December 2019 las ik een artikel in het Dagblad
Google Search Console biedt ons veel informatie die we gebruiken om de vindbaarheid van websites te verbeteren. Het is een gratis dienst van Google (voorheen bekend onder de naam Webmaster Tools) die wat ons betreft door iedereen met een website gebruikt zou moeten worden. Het geeft je inzicht in de prestaties van je website in de zoekmachine, maar helpt je ook met het oplossen van eventuele problemen. In dit artikel vertellen we je meer over de twee belangrijkste onderdelen: het
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.