SEO komt altijd van pas. Zelfs als je denkt dat SEO geen zin heeft, of overbodig is, zijn er genoeg redenen om er toch mee aan de slag te gaan. Het is immers de basis voor al je marketinginspanningen. Hier vind je 10 situaties waarin je SEO (toch) goed kunt gebruiken, met links naar handige blogs van het afgelopen jaar. 1. Als veel mensen jouw diensten zoeken Veel bedrijven zijn actief zijn op social media, adverteren in de lokale krant,
Duplicate content is een belangrijk item op je SEO-lijst om te checken. Het is verwarrend voor zoekmachines en niet echt vriendelijk voor je bezoekers. Daarnaast omvat duplicate content meer dan alleen maar wat gekopieerde tekst op een pagina. Hier lees je wat duplicate content precies is, wat de nadelen zijn en hoe je kunt ontdekken of jouw website er last van heeft. Wat is duplicate content? Duplicate content staat letterlijk voor dubbele inhoud en betekent dat dezelfde tekst (en afbeeldingen)
De long tail. Iedereen binnen de online marketing- of SEO-wereld heeft er weleens van gehoord. De long tail wordt ook wel eens ‘de heilige graal’ genoemd, omdat goed scoren op long tail zoekwoorden veel conversie oplevert. Maar wat is nou een long tail zoekwoord en wat is het verschil met generieke woorden? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe zorg je ervoor dat je een maximale zichtbaarheid in Google hebt op je long tail? We laten het je graag zien. Head
Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Iedereen kent het, de zoekresultatenpagina van Google. Je ziet een lijst van allerlei websites die te maken hebben met de betreffende zoekterm. In onze eerste blog heb je geleerd hoe je zelf zoekvragen uit Google achterhaalt. Hierin hebben we ook een onderbouwing gegeven welke soorten zoektermen
Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. In het eerste artikel uit onze ‘Life after Corona’ reeks laten we je zien hoe je zelf op eenvoudige wijze zoekvragen (rond merk, product of dienst) uit Google achterhaalt. Dat geeft je veel input om je website te verbeteren, zodat je meer verkeer uit
De Corona maatregelen zorgen voor bizarre taferelen. De meeste lezers van dit artikel lezen het bijvoorbeeld thuis, om maar eens wat te noemen. We zien qua vertoningen in de zoekmachine ook een boel verschillen. Er zijn websites die veel minder draaien (campings, reissites, etc.), maar ook websites die veel meer vertoningen hebben (bouwmarkten, tuincentra, etc.). Een flink veranderend zoekgedrag dus, waarop we moeten inspelen. We kregen van een aantal klanten afgelopen twee weken al de vraag of het ook mogelijk
Kies je voor SEO of SEA om meer bezoekers op je website te krijgen? Hoewel je met SEA sneller resultaat hebt, adviseren wij te beginnen met SEO. SEO zorgt er namelijk voor dat je techniek, structuur en inhoud op orde zijn en vormt zo een solide basis voor al je online marketing.
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.