Je website staat, converteert en je wilt je posities in Google verbeteren. Plugin installeren en klaar! Helaas, werkt dit in de praktijk vaak niet zo. Wij vertellen je de ins en outs van SEO plugins en zorgen ervoor dat de plugin ook de verwachtingen waar maakt. In dit blog geven we voorbeelden met betrekking tot de populairste SEO-plugins voor WordPress. Navigeer snel naar: Hoe een SEO-plugin je zoekmachine positie kan verbeteren Een SEO-plugin maakt je website beter vindbaar in zoekmachines,
Chat GPT tekst schrijven is al een tijdje trending, en dat lijkt ook niet minder te worden. Vooral onder online marketeers en SEO-specialisten blijft het een populair onderwerp. In deze blog laten we zien hoe je sterke content maakt met behulp van Ahrefs, Google en Chat GPT, zonder dat jij standaard dertien-in-een-dozijn teksten oplevert. We bespreken hoe jij met Chat GPT tekst schrijven op een effectieve manier verschil maakt in de zoekresultaten. Teksten maken met Chat GPT? Nu ook in
En waarom dit belangrijker dan ooit is! Door alle ChatGPT heisa zijn we haast vergeten dat Google het jaar afsloot met de Helpful content update en een verbetering van haar Quality Rater Guidelines (QRG). Alsof de zoekmachine nog even wilde aangeven: ‘leuk, die van het internet geschraapte content, maar onze zoekresultaten zijn geschreven door mensen die er verstand van hebben en zijn dus veel waardevoller’. Helemaal niet zo’n gekke gedachte van Google om op deze manier aan klantenbinding te doen.
Je webshop staat, de navigatiestructuur is gebouwd, de productcategorie pagina’s zijn gevuld en nu? Hoe zorg je ervoor dat de productdetailpagina(pdp) goed staat qua usability en geoptimaliseerd is voor zoekmachines? Een webshop heeft vaak duizenden productpagina’s en wij zien met grote regelmaat dat het juist deze pagina’s zijn die naar boven komen als zogeheten thin-pages of low-content-pages. Dit betekent dat de productpagina te weinig content bevat voor zoekmachines om goed geïndexeerd te worden. Belangrijker nog, ook de gebruiker van de
“Ineke, wat vind jij van humor in teksten?”, vroeg iemand mij laatst. “Leuk, moet je doen!”, riep ik gelijk enthousiast. Maar waarom eigenlijk? En heeft dat wel iets met SEO te maken? Nou, zeker wel! In dit blog geef ik je 3 redenen om humor in SEO te gebruiken. 1. Humor maakt je sympathiek Een SEO tekst schrijven is meer dan zoektermen verwerken en minimaal 400 woorden uitspugen. Uiteindelijk wil je dat die bezoeker, voor wie je zo hard gewerkt
In de klassieke cowboy films dragen de bad guys een zwarte hoed en de good guys een witte. Zo kon oma op het zwart-wit beeld goed zien wie nu wiens saloon aan het beroven was. SEO heeft deze termen geleend en in ons vakgebied staan ze voor het onderscheid tussen websites optimaliseren volgens de richtlijnen van Google en het optimaliseren door Google om het tuintje te leiden. Omdat de kwaliteitseisen (E-A-T) voor sommige topics steeds zwaarder worden, moeten Black hat
“Content = king” is een veelgehoorde uitspraak bij contentmarketeers. Door unieke en relevante content te publiceren, kun je meer organisch zoekverkeer krijgen. Veel mensen denken dat ze hier veel tijd aan kwijt zijn, maar dat is zeker niet het geval. Met een kennisbank zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk informatie geeft over een onderwerp. Vanuit hier kun je interne links toevoegen naar belangrijke SEO-pagina’s, om deze verder te versterken. Wat is een kennisbank precies? Een kennisbank is een wiki-gedeelte
E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag
De website structuur is de basis van een website. De structuur van je website kun je vergelijken met een huis. Hoe steviger de fundering staat, hoe steviger het huis (website). Voor zowel bezoekers als Google is een logische en gestructureerde website belangrijk. Maar waarom? En hoe ga je hiermee aan de slag? Dat leg ik je hieronder uit, inclusief 7 tips. Wat is interne linkstructuur? De interne linkstructuur van je website zijn alle interne links die verwijzen naar andere belangrijke
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.