Je besteed waarschijnlijk veel tijd aan het optimaliseren van jouw website om goede organische posities te behalen. Maar kijk je ook wel eens naar de SERP pagina? Dit wordt namelijk vaak vergeten. SERP betekent ‘Search Engine Results Page’, oftewel de pagina’s binnen de zoekresultaten in de zoekmachine. Met een goede SERP strategie haal jij alles uit de mogelijkheden van de zoekresultatenpagina. SERP analyse Om een SERP strategie te formuleren moet je eerst kijken hoe de zoekresultaten er nu uitzien en waar
‘Klagen over de sterkte van de concurrentie is in werkelijkheid vaak slechts het klagen over het gebrek aan ideeën’ (Walther Rathenau). Een prikkelende quote waar soms wel een kern van waarheid in zit. Toch is concurrentie analyse een belangrijk onderdeel in de (online) marketing mix. Het analyseren van concurrenten kan immers ook ideeën en inspiratie voor de eigen aanpak opleveren. Maar hoe pak je een marktanalyse nou aan? En waarom komen we als SEO specialist altijd met andere concurrenten op
Een nieuw merk! Dat is leuk en spannend, maar ook heel veel werk. Ik spreek uit ervaring, want in mijn loopbaan mocht ik al 5 keer meewerken aan een rebranding. Deze ervaringen heb ik samengevat in 5 praktische stappen waar jij je voordeel mee kunt doen. Sta je voor een rebranding? Veel succes en ga ervoor! 1. Stel een kernteam samen Of je nu een groot of een klein bedrijf hebt, een rebranding is geen one-person’s-job. Er komen veel verschillende
Google eens op ‘featured snippets’ en je krijgt een bak aan informatie voorgeschoteld. Wat zijn featured snippets? Moet je er nou wel of niet mee aan de slag? En hoe kun je aan de slag met featured snippets? Ben je nog niet helemaal thuis in de wereld van featured snippets? Geen probleem, hieronder praten we je helemaal bij (inclusief de wijzigingen na de update van januari 2020). Daarbij geven we ook nog een aantal tips. Handig wanneer je aan de slag
Semantic SEO, je bent het vast al wel een keer tegengekomen. Waarschijnlijk zonder dat je het zelf door had. Of in ieder geval de gevolgen ervan op de wereld van zoekmachines en SEO. Door gebruik te maken van Semantic Search kunnen websites onder andere hun snippet tussen de zoekresultaten uitbreiden met bijvoorbeeld sterren of productprijzen. Dit worden dan rich snippets. Maar ook de knowlegde panel, die vaak te zien is aan de zijkant van de zoekresultaten, is uitgebreid dankzij Semantic
Het komt vaak voor dat websites pagina’s hebben die erg veel op elkaar lijken qua content. Hier ontkom je soms niet aan, bijvoorbeeld bij advertentiecampagnes of bij pagina’s op een webshop. Maar je wilt natuurlijk wel aan Google laten weten welke pagina het belangrijkste is, want duplicate content kan je ranking in de weg zitten. Belangrijk dus om daar eens naar te kijken en canonical tags in te stellen waar dat nodig is. Met een canonical tag voorkom je namelijk
Lees je over SEO en contentmarketing, dan lees je over het verbeteren van je organische posities en het behalen van meer verkeer. Vaak wordt er antwoord gegeven op de vraag ‘we willen een hogere positie in Google’. En dat is ook super belangrijk! Want met lage organische posities behaal je weinig verkeer en zonder verkeer valt er weinig te marketen. Maar wanneer je alleen vanuit je posities en omzet kijkt naar SEO, dan verlies je jouw bezoekers snel uit het
Herken je dat? Doe je een keywordanalyse, komt de zoekterm zowel los als aaneengeschreven voor. Waar kies je dan voor bij SEO? Het grootste zoekvolume? De officiële spelling? Of een combinatie om op beide varianten te scoren? Ik deed er een klein niet-wetenschappelijk onderzoek naar. Hier lees je dat het zeker verschil maakt en help ik je zelf een goede keuze te maken. Het taalweetje Ik mag regelmatig de eindredactie van onze blogs verzorgen en zeur daarbij altijd (letterlijk) over
Content. Een woord en begrip dat nogal veel voorbij komt in de onlinemarketingwereld. Het betekent zoiets als ‘inhoud’ en kan daardoor van alles betekenen. Als een SEO specialist het over content heeft, bedoelt hij of zij vaak de tekst of andere inhoud van een pagina, gericht op een bepaald onderwerp of groepje zoektermen. Contentmarketing heeft daar wel veel mee te maken, maar is een discipline op zich. Het is een techniek waarbij je waardevolle content voor een specifieke doelgroep ontwikkelt, om
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.