Semantic SEO, je bent het vast al wel een keer tegengekomen. Waarschijnlijk zonder dat je het zelf door had. Of in ieder geval de gevolgen ervan op de wereld van zoekmachines en SEO. Door gebruik te maken van Semantic Search kunnen websites onder andere hun snippet tussen de zoekresultaten uitbreiden met bijvoorbeeld sterren of productprijzen. Dit worden dan rich snippets. Maar ook de knowlegde panel, die vaak te zien is aan de zijkant van de zoekresultaten, is uitgebreid dankzij Semantic
Zomer 2021 is een roerige zomer: Nederland is nog steeds in de ban van de pandemie, het EK voetbal was voor oranje aan de korte kant, Zuid-Limburg is overstroomd en…. Google is weer flink aanpassingen aan het doen in het algoritme. Net nu menig SEO specialist vakantie aan het vieren is gaat de zichtbaarheid van veel websites omhoog en omlaag. Deze zomer tellen we om precies te zijn vier grote Google updates in het algoritme. Wat het ook nog extra
Een van de vele tools van een online marketeer is de Google Tag Manager (GTM). Met deze tool kan je gemakkelijk en snel vanuit één locatie code (ook wel scripts of tags genoemd) invoegen op een website. Persoonlijk gebruik ik de tool voornamelijk voor het bijhouden van doelen/conversies binnen Google Analytics en Google Ads. Maar je kunt er zoveel meer mee dan dat. In deze blog geef ik je 5 manieren om jouw prestaties te verbeteren met Google Tag Manager.
Bij het leren over SEO sla je al snel een hele belangrijke stap over. Vaak is dit het begrijpen van de werking van een zoekmachine. Het klinkt zo vanzelfsprekend en we gebruiken ze elke dag. En toch is het niet altijd duidelijk hoe zoekresultaten tot stand komen. Dit is ook niet raar, want zoekmachines zijn immers erg geheimzinnig over de details. Wat we wel weten over zoekmachines, is dat zij werken met algoritmes. Een algoritme is een opeenvolging van stappen.
Je wilt je website optimaal maken om zo goed mogelijk vindbaar te zijn. Dat Google hiervoor kijkt naar de gebruikservaring, of ookwel page experience, is geen geheim. Dit neemt het algoritme mee in het bepalen van de rankings van pagina’s. Hieronder vallen meerdere (technische) onderdelen. In 2021 komen hier drie onderdelen bij. Deze worden de Core Web Vitals of ookwel Site Vitaliteit genoemd. Maar wat is dit eigenlijk en waarom is dit belangrijk? De Core Web Vitals Onder Core Web
Ook als je nog niets over Google Analytics 4 (GA4) gehoord hebt, zal je de komende tijd hier meer mee in aanraking komen. Het is de vervanger voor Google Analytics Universal, de tool voor websitestatistieken van Google. Er komt namelijk een einde aan de vorige generatie van Analytics. Hierdoor ontstaat niet de vraag óf je overstapt, maar wanneer je overstapt. Maar je wilt natuurlijk weten waar je aan begint. Wij informeren je er graag over. Waarom Google met een nieuwe
Een sitemap helpt je om snel je pagina’s in de index van zoekmachines te krijgen. Als je ook nog je sitemap aanmeldt bij Google Search Console, dan krijg je allerlei nuttige informatie. Welke informatie dat is en hoe je deze gebruikt, lees je hier. Waarom je een sitemap nodig hebt Een sitemap is een overzicht van alle belangrijke pagina’s waarmee jij gevonden wil worden door zoekmachines. Google gebruikt je sitemap dan ook om je pagina’s te crawlen. Heb je geen
Als SEO specialisten hebben we een haat-liefde verhouding met Google (ik generaliseer even). De zoekmachine haalt soms functies weg waar we zo gehecht aan waren. Denk aan zoekterminformatie in Google Analytics (waar ik in een ver verleden als eens een jankblog over schreef) of op dit moment de ‘indexering aanvragen’ knop in Search Console. Maar meer dan ooit houden we ook van Google. In de eerste plaats omdat organisch verkeer nog steeds in potentie veel verkeer oplevert. Maar ook omdat
Google Shopping was in een ver verleden een organisch kanaal (ja, opa vertelt). Sinds 2013 is het één van de meest succesvolle betaalde kanalen voor menig eCommerce website. Het aandeel Shopping is voor veel webshops misschien wel 50% van het totaal. Toch heeft Google ook een grote vijand in de vorm van Amazon (en andere marketplaces). Een reden voor de zoekmachine om Google Shopping voor een deel weer organisch te maken. De aankondiging vond ergens in april 2020 plaats. En
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.