9+

Categorie: Google

De 9 SEO trends voor 2023

24-11-2022 Google Martijn Hoving

Er verandert zo weinig en tegelijkertijd verandert er heel veel. Dat somt de SEO wereld zo’n beetje op. In de basis draait het proces van Google als zoekmachine nog steeds om Crawling, Indexing, Ranking. Al jaren. Maar het algoritme van Google verandert, het gedrag van de zoeker verandert en de werkwijze van zowel marketeers, developers als SEO specialisten verandert.  Waar moet je als marketing manager, website eigenaar of SEO-adept in 2023 je pijlen op richten? We hebben de belangrijkste SEO

SEO rapportage en Data Studio

1-9-2022 Overig, Google, How to/DIY Mariska Snoek

Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure

SEO rapportage en Data Studio

Hoe kom ik in de Knowledge Graph van Google?

12-8-2022 Google, How to/DIY Tristan Staal

Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie

knowledge graph

More to E-A-T at Friends of Search ‘22

23-6-2022 (Content)marketing, EEAT, Google, How to/DIY Tristan Staal

E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag

Betere lokale vindbaarheid dankzij lokale SEO

30-5-2022 How to/DIY, Google Ineke Withaar-Colijn

Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid van je website? Iedereen met een winkel, salon, praktijk of kantoor herkent het vast: de frustratie omdat je op ‘het kaartje’ van Google net onder die ene concurrent staat. Hoe dichter een bedrijf bij de zoeker ligt, hoe hoger deze in de zoekresultaten komt. Niets aan te doen zou je zeggen. Maar er zijn genoeg factoren waar je wel invloed op hebt. Hier geven we 5 tips met wat je allemaal kunt doen. Wat

illustratie-lokale-vindbaarheid

SEO Skills; de Wat, Waar, Hoe en Waarom.

12-5-2022 How to/DIY, Google Eline Barten

Er zijn voornamelijk twee redenen om Search Engine Optimization (SEO) te leren. Je wilt nieuwe skills leren omdat je dit nodig hebt in je huidige functie of omdat je van baan veranderd. Maar daarnaast kan je ook verder verdiepen als je al enige kennis hebt van SEO zoals bij het specialiseren naar SEO Specialist of specialiseren binnen een van de onderdelen van SEO.  Bij het geven van gastlessen op hogescholen merk ik dat vaak dezelfde vragen naar boven komen bij

Krijgen synoniemen een eigen SEO pagina?

24-3-2022 How to/DIY, (Content)marketing, Google Ineke Withaar-Colijn

Wat doen we met synoniemen? Krijgen ze een eigen pagina of niet? Lees hier het onderzoek! Bonus: 4 praktische tips voor je eigen situatie .

Illustratie synoniemen en SEO

Page Experience, waar moet je op letten?

3-3-2022 Google, Technische SEO Eline Barten

In 2021 was de Page Experience Update al aangekondigd. Hierin zit een aantal verschillende rankingfactoren. Sommige nieuwe en een aantal al bestaande factoren. Vanaf augustus 2021 wordt dit al gebruikt bij het ranken van mobiele versies van URLs. Vanaf februari 2022 wordt dit ook voor desktop uitgerold. Eind maart wordt dit proces afgerond. Hoog tijd dus om een diepere duik te nemen in deze signalen. De page experience factoren Let op! Google geeft wel aan dat de zoekmachine meer waarde

Het laaghangende SEO fruit voor jouw website

25-1-2022 How to/DIY, Google Eline Barten

Ondanks dat SEO in de kern een langetermijnstrategie is, zijn er toch een aantal punten waar je relatief snel en makkelijk mee kunt scoren. Dit zijn punten waar mijn handen al van gaan jeuken om ze niet direct voor een klant door te voeren en/of op te lossen. 1. Sitemaps Een sitemap is simpelweg een verzameling van je belangrijkste URL’s. Veelal zijn dit alle indexeerbare pagina’s. Een zoekmachine kan aan de hand van een sitemap veel pagina’s ontdekken. Het is

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team