Categorie: How to/DIY

CMS en SEO: deze eisen stel je aan je pakket

15-12-2022 How to/DIY, Overig Tristan Staal

En onze ervaring met alles-in-één-kunner Logic4! Voor de eeuwwisseling schreven we onze webpagina’s nog met het kladblok van Windows 95. De txt bestandjes sloegen we op als .html en dankzij een ftp-client kon de rest van de wereld meegenieten. Niet veel later kwam de HTML-editor en het CMS (Content Management Systeem) en kon je zonder veel kennis van HTML, PHP of JavaScript aan de gang. Tegenwoordig zijn er tal van systemen en kies je er één afhankelijk van het doel

Seo en CMS

Resultaten bekijken UA vs. GA4

10-11-2022 Overig, How to/DIY Mariska Snoek

Waar voorheen (denk ik) een heleboel mensen nog hoopten dat GA4 een stille dood zou sterven, komt deze er toch echt aan. We zullen er allemaal aan moeten geloven en aan de slag moeten gaan met GA4. Hoewel Google eerst als vervaldatum van UA 1 juli 2023 hanteerde, is dit al een jaartje verschoven naar 1 juli 2024. Dit betekent dat we nog een jaar langer de tijd hebben om vertrouwd te raken met GA4. Maar neem er wel even

SEO rapportage en Data Studio

1-9-2022 Overig, Google, How to/DIY Mariska Snoek

Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure

SEO rapportage en Data Studio

Hoe kom ik in de Knowledge Graph van Google?

12-8-2022 Google, How to/DIY Tristan Staal

Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie

knowledge graph

Ecommerce SEO checklist: 28 tips om je zichtbaarheid te vergroten

21-7-2022 How to/DIY Martijn Hoving

Menig Ecommerce platform is van zichzelf al vrij SEO vriendelijk, maar dat betekent niet dat alle seinen qua SEO al op groen staan. In Magento zul je zelf nog een flinke slag moeten slaan. Hetzelfde geldt voor Lightspeed, Shopify en WordPress/Woocommerce. Om over de maatwerk Ecommerce oplossingen nog maar te zwijgen (al zien we zelf onze best lopende Ecommerce klanten op custom oplossingen draaien). De basis van een webshop draait natuurlijk om categorieën en producten. Om SEO succes te hebben

More to E-A-T at Friends of Search ‘22

23-6-2022 (Content)marketing, EEAT, Google, How to/DIY Tristan Staal

E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag

Betere lokale vindbaarheid dankzij lokale SEO

30-5-2022 How to/DIY, Google Ineke Withaar-Colijn

Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid van je website? Iedereen met een winkel, salon, praktijk of kantoor herkent het vast: de frustratie omdat je op ‘het kaartje’ van Google net onder die ene concurrent staat. Hoe dichter een bedrijf bij de zoeker ligt, hoe hoger deze in de zoekresultaten komt. Niets aan te doen zou je zeggen. Maar er zijn genoeg factoren waar je wel invloed op hebt. Hier geven we 5 tips met wat je allemaal kunt doen. Wat

illustratie-lokale-vindbaarheid

SEO Skills; de Wat, Waar, Hoe en Waarom.

12-5-2022 How to/DIY, Google Eline Barten

Er zijn voornamelijk twee redenen om Search Engine Optimization (SEO) te leren. Je wilt nieuwe skills leren omdat je dit nodig hebt in je huidige functie of omdat je van baan veranderd. Maar daarnaast kan je ook verder verdiepen als je al enige kennis hebt van SEO zoals bij het specialiseren naar SEO Specialist of specialiseren binnen een van de onderdelen van SEO.  Bij het geven van gastlessen op hogescholen merk ik dat vaak dezelfde vragen naar boven komen bij

Krijgen synoniemen een eigen SEO pagina?

24-3-2022 How to/DIY, (Content)marketing, Google Ineke Withaar-Colijn

Wat doen we met synoniemen? Krijgen ze een eigen pagina of niet? Lees hier het onderzoek! Bonus: 4 praktische tips voor je eigen situatie .

Illustratie synoniemen en SEO

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder