Categorie: Overig

SERP features en Advanced Web Ranking

16-3-2023 Overig Martijn Hoving

Featured Snippets, video’s, afbeeldingen en ‘mensen vragen ook’ blokjes: het gemiddelde zoekresultaat in Google is een bonte verzameling van verrijkingen, features en integraties uit andere Google zoekmachines. Afhankelijk van de intentie van de zoeker en nog veel meer factoren. Als website eigenaar of merk is het natuurlijk de kunst om daar tussen te komen, op het moment dat de intentie aansluit bij je doelgroepen. Maar waar begin je dan? En hoe kun je ‘schaalbaar’ checken welke onderdelen in een zoekresultaat

Hoe schrijf je een goede tekst met behulp van Ahrefs, Google en Chat GPT?

8-2-2023 Overig Jesse Commandeur

Chat GPT is al een tijdje trending, en dat lijkt ook niet minder te worden. Helemaal onder de online marketeers, en met name SEO-specialisten, blijft het een populair onderwerp. In deze blog vertellen we hoe je sterke content maakt met behulp van Ahrefs, Google en Chat GPT, zonder dat jij twaalf-in-een-dozijn content maakt. We bespreken hoe jij op een effectieve manier verschil maakt in de zoekresultaten. Laten we beginnen! Teksten maken met Chat GPT? Nu ook in video-vorm In dit

Het SEO jaar 2022: een samenvatting in lijstjes

22-12-2022 Overig Martijn Hoving

Het jaar 2022 is bijna voorbij. We keken al vooruit naar de SEO trends van 2023, maar nu is het ook tijd om terug te kijken. Hoe zag SEO jaar 2022 er uit? Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen bij Onder? Wat zijn de meest belezen blogs op Onder.nl? Welke Google updates hebben ons doen schrikken? En welke veranderingen hebben we in de SEO community gezien? Een korte samenvatting. 38 blogs in 2022 Het schrijven van blogs is een belangrijk onderdeel

CMS en SEO: deze eisen stel je aan je pakket

15-12-2022 How to/DIY, Overig Tristan Staal

En onze ervaring met alles-in-één-kunner Logic4! Voor de eeuwwisseling schreven we onze webpagina’s nog met het kladblok van Windows 95. De txt bestandjes sloegen we op als .html en dankzij een ftp-client kon de rest van de wereld meegenieten. Niet veel later kwam de HTML-editor en het CMS (Content Management Systeem) en kon je zonder veel kennis van HTML, PHP of JavaScript aan de gang. Tegenwoordig zijn er tal van systemen en kies je er één afhankelijk van het doel

Seo en CMS

Reguliere expressie (regex) en SEO

12-12-2022 Overig Jesse Commandeur

Let op: dit artikel is gericht op (technische) SEO-specialisten die meer willen weten over reguliere expressie. Voor beginners is dit blog mogelijk te ingewikkeld of complex. Mocht je meer willen weten over reguliere expressie en hoe jij dit succesvol kunt gebruiken binnen jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op.  Soms zijn er van die handigheidjes, waarmee je taken kan automatiseren, of waarmee je veel tijd bespaart. Reguliere expressie (regex) klinkt nu misschien nog vaag, maar maakt veel mogelijk,

Resultaten bekijken UA vs. GA4

10-11-2022 Overig, How to/DIY Mariska Snoek

Waar voorheen (denk ik) een heleboel mensen nog hoopten dat GA4 een stille dood zou sterven, komt deze er toch echt aan. We zullen er allemaal aan moeten geloven en aan de slag moeten gaan met GA4. Hoewel Google eerst als vervaldatum van UA 1 juli 2023 hanteerde, is dit al een jaartje verschoven naar 1 juli 2024. Dit betekent dat we nog een jaar langer de tijd hebben om vertrouwd te raken met GA4. Maar neem er wel even

Brighton SEO: Het SEO evenement van het jaar

26-10-2022 Overig Bart van Heulen

Wat hebben we ons toch vermaakt in Brighton toen we daar waren voor de Brighton SEO conventie. Het was voor mijn collega Jesse Commandeur en mijzelf de eerste keer dat we in Brighton waren en het heeft ons een hoop gebracht. Bovenal hebben we een heel hoop mooie inzichten gekregen over waar SEO nu staat en waar het in de toekomst naar toe lijkt te gaan. We gaan je in deze blog de volgens ons 3 beste presentaties uitlichten en

Brighton SEO SERP

Google Mijn Bedrijf: Maak verschil in de lokale zoekresultaten

4-10-2022 Overig Jesse Commandeur

Als SEO-specialist krijg je regelmatig de vraag: “hoe kunnen we op korte termijn impact maken?” Vaak antwoorden wij dat je SEO moet zien als een langetermijnstrategie. Gekscherend vergelijken wij het wel eens met een oude dieselmotor, waarbij het even duurt voordat die op gang komt. Wij optimaliseren, meten en verbeteren telkens de SEO-strategie van een bedrijf.  Toch zijn er binnen SEO een aantal quick-wins te behalen. Je leest in dit blog meer over Google Mijn Bedrijf en de kansen voor

Google Mijn Bedrijf Quikc-win

De juiste prioriteiten stellen bij SEO werkzaamheden

22-9-2022 Overig Martijn Hoving

Een succesvol SEO traject is een combinatie van voldoende resources en de goede dingen doen. Capaciteit in de vorm van mensen blijft schaars, waardoor het nog belangrijker wordt om de juiste keuzes te maken als het gaat om het inzetten van je tijd. Maar hoe bepaal je nou waar je begint? Onzekerheden in het leven van SEO specialisten Er zijn helaas genoeg onzekerheden in het leven van een SEO specialist. En dan hebben we het niet over de stijgende gasprijzen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle