Download de SEO content checklist

Zoek op ‘SEO’ in Google en er gaat een wereld voor je open over SEO met allerlei tips en how to’s. De ene tekst is nog uitgebreider dan de andere. Van complete whitepapers tot eindeloos lange pagina’s met uitleg over SEO. Hoe fijn is het dan, dat je even een beknopte lijst hebt van alle on-page SEO aspecten waar je op moet letten. 

Een pagina optimaliseren voor SEO vergt best wat tijd. Er zijn namelijk veel punten waar je aan moet denken, waardoor je snel iets kunt vergeten. Met onze handige SEO content checklist zie je niets over het hoofd en zet jij de juiste stappen in de richting van de beste posities in de zoekmachines!

Waarom is SEO belangrijk?

Behoor jij niet tot de topposities in Google? Dan is de kans groot dat je een heleboel relevante bezoekers misloopt. We kijken namelijk vrijwel nooit verder dan pagina 1 binnen de zoekresultaten. Sta jij hier dus niet? Dan moet jij aan de slag met SEO!

  • Een hogere positie in Google betekent meer klikken naar jouw website
    Behalve dat SEO even tijd kost, hoef je voor deze bezoekers niet te betalen (in tegenstelling tot SEA, waarbij je voor iedere klik betaalt). SEO is dus goed voor je marketingbudget! 
  • Organisch verkeer is kwalitatief beter
    Wanneer jij gevonden wordt op zoektermen die voor jou belangrijk zijn, is de kans op conversie vele malen hoger. De belangrijkste reden hiervoor is dat bezoekers die binnenkomen via organische resultaten zelf bewust op zoek zijn gegaan naar dit product of deze dienst. 
  • Goede gebruikerservaring
    Heb jij jouw pagina’s geoptimaliseerd, dan sluiten deze waarschijnlijk goed aan bij de zoekvraag van de bezoeker. Dit komt de gebruikerservaring alleen maar ten goede. Daar wordt Google dan weer blij van, waardoor jouw website gewaardeerd wordt met een hogere positie dan jouw concurrent. 

Onderdelen van SEO content

Bij het schrijven voor SEO zijn verschillende onderdelen belangrijk. Waar deze onderdelen precies aan moeten voldoen, lees je in onze SEO content checklist, maar hieronder alvast een korte inleiding: 

Zoektermen

Op welke zoektermen wil jij gevonden worden? Dit weet je ongetwijfeld voor jouw bedrijf. Maar wat is het zoekvolume en de concurrentie? Wanneer je dit in kaart hebt gebracht, kun je doelgericht aan de slag met het schrijven van jouw pagina’s. 

Tekst

Content is belangrijk voor Google om te begrijpen waar de pagina over gaat. Ook voor de lezer moet het gelijk duidelijk zijn waar jouw pagina over gaat. Daarom is het belangrijk om de zoektermen (en gerelateerde zoektermen en varianten) in de tekst te verwerken. Ook let je hierbij op de headers (H1, H2 en H3) en interne links. 

Meta title en meta description

De meta title en meta description zijn het eerste contact dat de bezoeker heeft met jouw website. Zorg er dus voor dat deze aanspreken en uitnodigen om verder te klikken. Houd ook rekening met de lengte van de meta title en meta description. 

Afbeeldingen

Ook afbeeldingen kunnen bijdragen aan je organische posities. Zorg er dus voor dat deze ook geoptimaliseerd zijn. 

Download de SEO content checklist

Onze kennis over SEO delen we graag met je. Het geeft je een houvast om gestructureerd aan de slag te gaan met het optimaliseren van jouw pagina’s. Download hieronder onze SEO content checklist.

Succes met het optimaliseren van jouw pagina! En heb je hulp nodig? Onze SEO specialisten helpen je graag.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on skype

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll to Top

Deze website gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden.