Herken je dat? Doe je een keywordanalyse, komt de zoekterm zowel los als aaneengeschreven voor. Waar kies je dan voor bij SEO? Het grootste zoekvolume? De officiële spelling? Of een combinatie om op beide varianten te scoren? Ik deed er een klein niet-wetenschappelijk onderzoek naar. Hier lees je dat het zeker verschil maakt en help ik je zelf een goede keuze te maken. Het taalweetje Ik mag regelmatig de eindredactie van onze blogs verzorgen en zeur daarbij altijd (letterlijk) over
Content. Een woord en begrip dat nogal veel voorbij komt in de onlinemarketingwereld. Het betekent zoiets als ‘inhoud’ en kan daardoor van alles betekenen. Als een SEO specialist het over content heeft, bedoelt hij of zij vaak de tekst of andere inhoud van een pagina, gericht op een bepaald onderwerp of groepje zoektermen. Contentmarketing heeft daar wel veel mee te maken, maar is een discipline op zich. Het is een techniek waarbij je waardevolle content voor een specifieke doelgroep ontwikkelt, om
Zoek op ‘SEO’ in Google en er gaat een wereld voor je open over SEO met allerlei tips en how to’s. De ene tekst is nog uitgebreider dan de andere. Van complete whitepapers tot eindeloos lange pagina’s met uitleg over SEO. Hoe fijn is het dan, dat je even een beknopte lijst hebt van alle on-page SEO aspecten waar je op moet letten. Een pagina optimaliseren voor SEO vergt best wat tijd. Er zijn namelijk veel punten waar je aan
In december steken ze de kop op om uitbundig te bloeien tot ze eind februari weer onder de grond verdwijnen. Nee, ik heb het hier niet over de kerstroos (Helleborus), maar over blogs met marketingtrends voor het komende jaar. Als marketeer wil je natuurlijk op tijd inspringen, maar het zijn er veel. Heel veel. Wat moet je met al die informatie? In dit artikel vatten we de belangrijkste trends samen. Daarna geven we je een aantal tips waarmee je zelf
Stel, je bent ontzettend hard bezig geweest om jouw pagina’s te optimaliseren voor SEO. Je hebt alles volgens het boekje gedaan. Het schrijven voor SEO zit inmiddels helemaal in je systeem. En toch staat je concurrent boven jou. Frustrerend.. Hoe zorg je er nou voor dat jouw pagina bovenaan komt te staan in de zoekresultaten? Cornerstone content kan je op weg helpen naar de beste posities. Wat is cornerstone content? Cornerstone content is een vorm van uitgebreide content. Deze content verwijst naar
De meeste marketing managers en online marketeers weten dat de hele online marketingmix meewerkt aan het laten groeien van sales en omzet. SEO als stand-alone kanaal zien is dan ook zonde. SEO biedt namelijk veel ondersteuning aan de rest van je online marketingmix. Een aantal concrete voorbeelden van SEO als bouwblok voor andere onderdelen binnen online marketing lees je in dit artikel! De organische resultaten in Google en andere zoekmachines bieden nog steeds veel potentie. Dat ondervinden we zelf ook
SEO komt altijd van pas. Zelfs als je denkt dat SEO geen zin heeft, of overbodig is, zijn er genoeg redenen om er toch mee aan de slag te gaan. Het is immers de basis voor al je marketinginspanningen. Hier vind je 10 situaties waarin je SEO (toch) goed kunt gebruiken, met links naar handige blogs van het afgelopen jaar. 1. Als veel mensen jouw diensten zoeken Veel bedrijven zijn actief zijn op social media, adverteren in de lokale krant,
Duplicate content is een belangrijk item op je SEO-lijst om te checken. Het is verwarrend voor zoekmachines en niet echt vriendelijk voor je bezoekers. Daarnaast omvat duplicate content meer dan alleen maar wat gekopieerde tekst op een pagina. Hier lees je wat duplicate content precies is, wat de nadelen zijn en hoe je kunt ontdekken of jouw website er last van heeft. Wat is duplicate content? Duplicate content staat letterlijk voor dubbele inhoud en betekent dat dezelfde tekst (en afbeeldingen)
De long tail. Iedereen binnen de online marketing- of SEO-wereld heeft er weleens van gehoord. De long tail wordt ook wel eens ‘de heilige graal’ genoemd, omdat goed scoren op long tail zoekwoorden veel conversie oplevert. Maar wat is nou een long tail zoekwoord en wat is het verschil met generieke woorden? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe zorg je ervoor dat je een maximale zichtbaarheid in Google hebt op je long tail? We laten het je graag zien. Head
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.