Er is één zekerheidje op het moment dat je eindelijk dommelend voor je tent zit op een camping in Zuid Frankrijk in augustus: Google rolt een Core Update uit. Gek genoeg deden ze dit ook in augustus 2023 en afgelopen maand was het ook weer bal. Je zou er bijna je vakantie op aanpassen. De update is nu volledig uitgerold en gelukkig zien we bij onze klanten en gelieerde websites mooie winnaars. Maar zoals altijd zijn er na zo’n update
Gaat jouw website over zaken die écht impact hebben op mensen – denk aan gezondheid, financiën, welzijn of veiligheid? Dergelijke onderwerpen, ook wel “Your Money or Your Life” (YMYL) genoemd, moeten van Google het hoogste niveau van Ervaring, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (E-E-A-T) laten zien. Ben je benieuwd naar de betrouwbaarheid van jouw website? Ik neem je stap voor stap mee in het uitvoeren van een E-E-A-T analyse. Waarom Google E-E-A-T?Vanaf de Core Update van 2020 kwamen er strengere kwaliteitseisen
Eén van mijn favoriete functies in Screaming Frog is dat je heel eenvoudig en snel lijsten kunt crawlen. Dit combineer ik dan met gegevens uit Google Search Console. Samen sporen ze de issues op die er echt toe doen en de moeite waard zijn om op te lossen. Zo verspil je geen tijd meer aan fouten die er eigenlijk niet (meer) zijn. Hoe je dat doet? Hier leg ik je uit hoe je twee belangrijke lijsten uit Search Console eenvoudig
Bij CRO denk je misschien al snel aan het optimaliseren van het verkoopproces voor een webshop. Je kunt echter ook proberen het aantal conversies te verhogen op een leadgen website. Waar je dan bijvoorbeeld aan kunt denken: Maar ook: We maken hierin dan wel onderscheid in harde en zachte conversies. Een harde conversie draagt direct bij aan het bedrijfsresultaat (offerte-aanvraag bijvoorbeeld). Een zachte conversie leidt niet direct tot extra omzet. In tweede instantie kan deze conversie wel bijdragen aan het
Marketing draait om het overdragen van de juiste boodschap aan de juiste mensen via de juiste methoden en media. Om te komen tot de juiste boodschap is het erg fijn als je weet hoe je huidige klantenbase over je denkt. Wat zijn de waarden die zij toekennen aan je bedrijf? En welke ervaring hebben zij als klant? Als je deze informatie hebt over je gehele bedrijf of bijvoorbeeld enkel voor één product dat je levert, wordt het een stuk gemakkelijker
Laten we beginnen met een quiz-vraag. Wat kan je het beste doen als je begin december in Londen bent? Een combinatie van deze natuurlijk! Op 7 december 2023 vond hét Britse evenement voor Experimentation en Conversion Rate Optimisation (CRO) plaats. Tenminste, dat is hoe ze zelf hun evenement aanprijzen. Bij wijze van experiment ben ik naar Londen vertrokken, om te kijken of de wintereditie van Experimentation Elite toegevoegd moet worden aan onze lijst met conferenties voor 2024. Ben je nou
Met de engagement rate in Google Analytics 4 (GA4) kun je zien hoe betrokken gebruikers zijn bij je website. Als website eigenaar wil je natuurlijk zo gedetailleerd mogelijk weten of bezoekers je teksten lezen en of ze verder geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Deze betrokkenheid wordt gemeten door zogenaamde ‘engagement events’ te tellen. Ontdek de belangrijkste inzichten uit dit artikel met AI ChatGPTPerplexityClaudeGoogle AIGrok GA4 telt een sessie met engagement als; Conversie gebeurtenissen zijn bijvoorbeeld: het klikken
Zoek je iemand die onafhankelijke feedback wil geven op je content? Iemand die checkt of je webpagina behulpzaam en betrouwbaar overkomt, en geschreven is voor mensen? Denk dan eens aan Chat GPT. Met Chat GPT analyseer je snel en eenvoudig hoe goed jouw content voldoet aan de richtlijnen voor Helpful Content. In dit blog leg ik je stap-voor-stap uit hoe je dat doet. Helpful Content Updates De Helpful Content Updates zijn wat mij betreft de belangrijkste ontwikkelingen binnen de contentpijler
Conversie-optimalisatie is wat ons betreft een essentieel onderdeel van je digitale marketingstrategie. Door onze SEO-inspanningen zorgen we ervoor dat we beter vertoond worden in de zoekresultaten en zorgen we voor meer bezoekers. Met CRO zorgen we er vervolgens voor dat de bezoekers beter converteren. Een conversie kan voor jouw bedrijf bijvoorbeeld een aankoop, een leadformulier of een nieuwsbriefinschrijving zijn. Een succesvolle CRO-strategie vraagt om een betrouwbare benadering, gebaseerd op data. In dit artikel focussen we ons op de data- en
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.