Featured Snippets, video’s, afbeeldingen en ‘mensen vragen ook’ blokjes: het gemiddelde zoekresultaat in Google is een bonte verzameling van verrijkingen, features en integraties uit andere Google zoekmachines. Afhankelijk van de intentie van de zoeker en nog veel meer factoren. Als website eigenaar of merk is het natuurlijk de kunst om daar tussen te komen, op het moment dat de intentie aansluit bij je doelgroepen. Maar waar begin je dan? En hoe kun je ‘schaalbaar’ checken welke onderdelen in een zoekresultaat
 
            Er verandert zo weinig en tegelijkertijd verandert er heel veel. Dat somt de SEO wereld zo’n beetje op. In de basis draait het proces van Google als zoekmachine nog steeds om Crawling, Indexing, Ranking. Al jaren. Maar het algoritme van Google verandert, het gedrag van de zoeker verandert en de werkwijze van zowel marketeers, developers als SEO specialisten verandert. Waar moet je als marketing manager, website eigenaar of SEO-adept in 2023 je pijlen op richten? We hebben de belangrijkste SEO
 
            Als SEO-specialist krijg je regelmatig de vraag: “hoe kunnen we op korte termijn impact maken?” Vaak antwoorden wij dat je SEO moet zien als een langetermijnstrategie. Gekscherend vergelijken wij het wel eens met een oude dieselmotor, waarbij het even duurt voordat die op gang komt. Wij optimaliseren, meten en verbeteren telkens de SEO-strategie van een bedrijf. Toch zijn er binnen SEO een aantal quick-wins te behalen. Je leest in dit blog meer over Google Mijn Bedrijf en de kansen voor
 
            Een succesvol SEO traject is een combinatie van voldoende resources en de goede dingen doen. Capaciteit in de vorm van mensen blijft schaars, waardoor het nog belangrijker wordt om de juiste keuzes te maken als het gaat om het inzetten van je tijd. Maar hoe bepaal je nou waar je begint? Onzekerheden in het leven van SEO specialisten Er zijn helaas genoeg onzekerheden in het leven van een SEO specialist. En dan hebben we het niet over de stijgende gasprijzen
 
            Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure
 
            Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden dankzij AI op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie die Google
 
            “Content = king” is een veelgehoorde uitspraak bij contentmarketeers. Door unieke en relevante content te publiceren, kun je meer organisch zoekverkeer krijgen. Veel mensen denken dat ze hier veel tijd aan kwijt zijn, maar dat is zeker niet het geval. Met een kennisbank zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk informatie geeft over een onderwerp. Vanuit hier kun je interne links toevoegen naar belangrijke SEO-pagina’s, om deze verder te versterken. Wat is een kennisbank precies? Een kennisbank is een wiki-gedeelte
 
            E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag
 
            Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid van je website? Iedereen met een winkel, salon, praktijk of kantoor herkent het vast: de frustratie omdat je op ‘het kaartje’ van Google net onder die ene concurrent staat. Hoe dichter een bedrijf bij de zoeker ligt, hoe hoger deze in de zoekresultaten komt. Niets aan te doen zou je zeggen. Maar er zijn genoeg factoren waar je wel invloed op hebt. Hier geven we 5 tips met wat je allemaal kunt doen. Wat
 
            Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.
