Je website is een belangrijk platform om zakelijke doelen te bereiken. Het is belangrijk dat deze goed is ingesteld op de bezoekers. Wil jij weten hoe het er voor staat met jouw website? Doe dan eens een website audit. Het is een controle van alle belangrijke onderdelen van jouw website. Er wordt gecontroleerd of je alle bezoekers bereikt je je kunt bereiken en of zij de beste bezoekerservaring meemaken. Dit gaat van techniek tot de inhoud van de website. Waar
Een canonical tag is een stukje code dat je toevoegt aan de HTML code van een webpagina. Het fungeert als een soort wegwijzer voor zoekmachines, wanneer er dubbele content (ook wel duplicate content) op je website staat. Google moet immers wel weten welke pagina in de zoekresultaten moet komen en welke niet. Het gebruik van een cannonical tag kan voor veel impact zorgen, terwijl het maar een kleine handeling lijkt. Lees daarom hier alles over wat canonicals zijn en hoe
Structured data is de aangewezen weg als u wilt dat uw website wordt opgenomen in zoekmachines. Het is een georganiseerd systeem van informatie, dat zoekmachines en andere digitale bezoekers helpt uw site en de inhoud ervan beter te begrijpen. Zoekmachines gebruiken gestructureerde gegevens om websites efficiënter te indexeren, waardoor gebruikers sneller en nauwkeuriger zoekresultaten krijgen. Dit artikel behandelt de soorten structured data, waarom u gestructureerde gegevens nodig hebt en hoe uw bedrijf er baat bij kan hebben. Wat is gestructureerde
Een Hreflang Tag is een HTML-codefragment dat u aan uw webpagina’s kunt toevoegen om Google en andere zoekmachines te helpen de juiste taalversie van uw pagina weer te geven. De Hreflang Tag laat Google weten welke pagina’s meerdere taalversies hebben. Zo kan het de juiste versie van een pagina voor de juiste gebruikers indexeren. Dit is belangrijk omdat gebruikers die in een andere taal zoeken mogelijk niet de Engelse versie van uw pagina kunnen lezen. Hoe werkt een Hreflang Tag?
Als u onlangs uw website hebt gemigreerd naar een ander domein of CMS, maakt u zich wellicht zorgen over de gevolgen daarvan voor uw zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zullen gebruikers de nieuwe site kunnen vinden? Zullen bestaande backlinks nog steeds naar de juiste pagina’s verwijzen? Dit zijn slechts enkele van de vragen die bij u kunnen opkomen. Gelukkig is het migreren van een website niet meer zo moeilijk als vroeger. Dankzij uitstekende processen zoals content aware crawlers en vooraf gebouwde migratietools kan
In een ideale wereld zou het migreren van je website van het ene naar het andere platform een koud kunstje zijn. Je werkt gewoon alle nieuwe site-URL’s en redirects bij in je oude CMS en laat de crawlers hun gang gaan. In werkelijkheid kan het echter een rommeltje worden. Er worden vaak fouten gemaakt bij het overzetten van inhoud van de ene site naar de andere. URL’s worden vaak gefragmenteerd en ergens onderweg omgeleid. Dit maakt het voor zoekmachines moeilijk
Broken links zijn een veel voorkomend probleem bij websites. Een broken link is een link die leidt naar een niet meer bestaande pagina. Deze pagina geeft een 404-foutmelding. Broken links kunnen op verschillende manieren ontstaan. Wat de reden ook is: voor SEO is het belangrijk dat broken links zo snel mogelijk gerepareerd worden. Broken links gaan ten koste van de gebruiksvriendelijkheid en het crawlbudget van een website. Waarom zijn broken links slecht voor je website? Broken links zijn slecht voor
Het helpt zoekmachines om je site efficiënter te crawlen en gebruikers om de informatie die ze zoeken makkelijker te vinden. Ze worden gebruikt om crawlers en gebruikers te helpen specifieke pagina’s of types van inhoud binnen een website te vinden. Een sitemap is niet noodzakelijk voor elke website, maar kan wel nuttig zijn in bepaalde situaties. In dit artikel lees je meer over sitemaps plus vier handige tips wanneer je hiermee bezig gaat. Wat is een sitemap? Een sitemap bevat
Een 307 redirect is een statuscode die aangeeft dat de bron in kwestie is gewijzigd of verplaatst naar een nieuwe locatie. Een 307 redirect is een indicator van een tijdelijke omleiding. Als je een 307-redirect gebruikt, hoeven jouw gebruikers geen actie te ondernemen; ze kunnen gewoon verder surfen en krijgen geen 404-pagina te zien, maar de bestemmingspagina waarnaar verwezen wordt. Hieronder lees je meer over de 307-redirect. Wat betekent een 307 redirect voor SEO? Bij een 307 redirect ontvangt de
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.
"*" geeft vereiste velden aan