Wil je een succesvolle website? Dan is het noodzakelijk dat deze goed gevonden wordt. Met onze adviezen op het gebied van SEO (search engine optimization) verbeter je de zichtbaarheid van jouw website in Google en andere zoekmachines. Dat zorgt voor meer bezoekers en daarnaast verbetert de gebruikerservaring op je website. Het gevolg? Je conversiepercentage stijgt! Op deze manier worden de bedrijfsdoelen perfect ondersteund door jouw website.
SEO zorgt ervoor dat je hoger scoort in de zoekresultaten in Google. SEO bestaat uit drie componenten, namelijk:
SEO-advies is hierbij gericht op advies waarmee je de vindbaarheid van jouw website verbetert. Het gaat niet alleen om losse tips, maar om een plan dat aansluit bij jouw doelen en doelgroep. Afhankelijk van jouw situatie geven we advies over technische verbeteringen, contentstrategie en het vergroten van je autoriteit in Google.
Zonder inzicht in de verbeterpunten van je website is SEO vaak een kwestie van gissen. Met een professioneel advies weet je precies wat nodig is om te groeien. Dat levert voordelen op zoals:
SEO-advies is daarmee een investering die zich snel terugbetaalt. Meer dan 90% van alle Nederlanders begint namelijk zijn of haar zoektocht naar een bedrijf in de zoekmachines. Wanneer je op dit moment aanwezig bent in de zoekmachine, kun je potentiële klanten naar jouw website verkrijgen. Dit resulteert in meer conversie, omzet en winst.
Door bovenstaande drie componenten steeds te optimaliseren, maak je met jouw website van kans op een hogere plek in Google en AI tools. Hier is zeer specifieke kennis voor nodig. Daarvoor kun je SEO-advies inschalen.
SEO-advies begint altijd met een probleemanalyse, omdat het belangrijk is om te achterhalen waar het nu misgaat of beter kan. Dat een website niet goed gevonden wordt kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Misschien zijn er technische problemen of ligt het meer aan de inhoud van je webpagina’s?
Geen bedrijf of website is hetzelfde. SEO-advies is en blijft dus altijd maatwerk, maar tijdens een adviesgesprek behandelen we meestal de volgende onderwerpen:
Wil je snel weten hoe jouw website ervoor staat in Google? Vraag dan onze gratis SEO scan aan. Met deze scan brengen we de belangrijkste verbeterpunten in kaart op het gebied van techniek, content en autoriteit. Je krijgt direct inzicht in waar jouw website kansen laat liggen en welke stappen je kunt nemen om hoger te scoren in de zoekresultaten. De gratis SEO scan is een eerste stap naar beter online resultaat en vormt de basis voor een persoonlijk SEO-advies.
Vraag nu je gratis SEO scan aan en ontvang binnen enkele dagen een duidelijk overzicht van de kansen voor jouw website.
Natuurlijk kunnen wij jou ook direct inzicht geven in alle SEO-optimalisaties die wij kunnen doorvoeren op jouw website. Heb je hier interesse in en wil je een uitgebreid SEO-adviesrapport? Vraag dan een SEO audit aan. Hierin komen meer onderwerpen aan bod als in een de gratis SEO scan, alleen kunnen we in het rapport veel dieper ingaan op de materie en ook echt alle punten bespreken en verbeteren!
Zoals je misschien weet is SEO een proces van de lange adem, waarbij iedere maand verbeteringen worden doorgevoerd om meer bezoekers, leads en conversies binnen te halen. Natuurlijk is er laaghangend fruit waarmee we snel resultaat boeken, maar ruim 80% van onze klanten kiest voor een langdurige samenwerking.
De audit is een SEO-adviesrapport dat we uitvoeren aan het begin van ieder SEO traject. Dit vormt de concrete planning van vervolgstappen. Onze SEO-adviseurs gaan vervolgens aan de slag om het maximale uit jouw website te halen.
Voor iedere samenwerking stellen wij een op maat gemaakte strategie op. Een gedegen SEO-advies uitdoen is afhankelijk van veel variabelen, waardoor geen stuk advies hetzelfde kan zijn. Onderstaand vind je de (algemene) wijze waarop wij verschillende type organisaties helpen.
Voor organisaties die landelijk actief zijn in Nederland gelden specifieke aandachtspunten. Hieronder vind je belangrijke onderdelen waar wij in ons SEO-advies rekening mee houden:
Elk type organisatie heeft andere uitdagingen binnen SEO. Daarom stemmen we ons advies altijd af op jouw situatie. Voor MKB ligt de focus vaak op lokaal gevonden worden en het slim inzetten van middelen. In B2B draait het meer om lange buyer journeys, nichezoekwoorden en autoriteit opbouwen. En bij e-commerce ligt de nadruk op schaal, productoptimalisatie en technische verbeteringen die direct invloed hebben op omzet. Zo zorgen we ervoor dat ons SEO-advies altijd praktisch, doelgericht en passend is bij jouw organisatie.
Benieuwd welk advies het beste bij jouw organisatie past? Plan vandaag nog een SEO check en ontdek de kansen.
Een goede SEO Strategie in 2025
Wat is een conversie en waarom bepaalt het jouw online succes?
Hoe word je genoemd in ChatGPT en andere AI chatbots?
Is jouw content klaar voor AI Overviews?
Is SEO-advies eenmalig of doorlopend?
Beide is mogelijk. Een adviesgesprek of audit geeft je een duidelijke lijst met verbeterpunten. Voor blijvende groei kiezen veel organisaties voor een doorlopend traject.
Waarom zou ik SEO uitbesteden in plaats van zelf doen?
SEO vereist veel kennis en ervaring met zoekmachines, techniek en content. Door dit uit te besteden profiteer je van bewezen methodes en resultaten, terwijl je zelf tijd bespaart.
Kan SEO-advies direct meer omzet opleveren?
Indirect wel. Door hogere posities in Google trek je meer bezoekers. In combinatie met een betere gebruikservaring en sterke content leidt dat tot meer aanvragen en verkopen.
Is SEO-advies ook geschikt voor mijn type organisatie (MKB, B2B, e-commerce)?
Ja. Ons advies stemmen we altijd af op de organisatie. Voor MKB ligt de focus vaak op lokaal beter vindbaar worden, voor B2B op nichezoekwoorden en lange trajecten, en voor e-commerce op productoptimalisatie en schaal.
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!
Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!
Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.
Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.
"*" geeft vereiste velden aan
Wil je weten hoe je beter vindbaar wordt? Neem dan contact met ons op voor een SEO-advies of een SEO-adviestraject. Samen behalen we mooie resultaten voor je website!
Meer weten over onze privacy of algemene voorwaarden?