Blog

Alles over SEO

visual blog: Zo analyseer je domeinen en bouw je een krachtige linkbuilding- en contentstrategie

Zo analyseer je domeinen en bouw je een krachtige linkbuilding- en contentstrategie

21-11-2024 (Content)marketing, How to/DIY, Linkbuilding Jan Willem Harmsen

Autoriteit is een belangrijk onderdeel van SEO. Maar een succesvolle strategie gaat verder dan alleen het verkrijgen van links. Het begint bij het analyseren van de juiste domeinen, het creëren van waardevolle content en het strategisch delen daarvan. Door slimme keuzes te maken en een sterke contentplanning op te zetten, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid in zoekmachines, maar bouw je ook aan je merk en online autoriteit. In dit artikel ontdek je hoe je dit aanpakt. 1. Organisch verkeer:

Meer lezen

Google Core Update en het verbeteren van E-A-T

11-6-2020 Google, EEAT Martijn Hoving

Midden in de Corona pandemie, begin mei 2020, vond er een kort van tevoren aangekondigde Google Core Update plaats (de May 2020 Core Update). En in het verleden hebben er al meerdere van dit soort (groundbreaking) updates plaats gevonden. Welke websites hebben over het algemeen last van deze updates? En wat moet je doen als zo’n update jouw website raakt? En last but not least, moeten we eigenlijk niet preventief websites verbeteren? Algoritmische updates Google voert elke dag wijzigingen door

Waarom SEO-migraties helaas nog vaak mis gaan

29-5-2020 Technische SEO, How to/DIY Martijn Hoving

(Dit artikel is ook gepubliceerd op Marketingfacts) Een nieuw platform, een andere merknaam of een nieuwe structuur: websitemigraties blijven van belang. Helaas zijn SEO-migraties nog vaak een probleem: websites leveren dan flink wat (organisch) verkeer in. Onlangs kwamen we weer een case tegen waarin dit het geval was. Wat is nou de oorzaak van een ‘slechte’ migratie? Is dit voor elke website eigenaar wel een probleem? En wat kun je daar aan doen? December 2019 las ik een artikel in het Dagblad

Google Search Console uitleg

25-5-2020 Google, How to/DIY Martijn Hoving

Google Search Console biedt ons veel informatie die we gebruiken om de vindbaarheid van websites te verbeteren. Het is een gratis dienst van Google (voorheen bekend onder de naam Webmaster Tools) die wat ons betreft door iedereen met een website gebruikt zou moeten worden. Het geeft je inzicht in de prestaties van je website in de zoekmachine, maar helpt je ook met het oplossen van eventuele problemen. In dit artikel vertellen we je meer over de twee belangrijkste onderdelen: het

Verbeter je linkprofiel

12-5-2020 Linkbuilding, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Wat nu als je alles al hebt gedaan op SEO gebied? Je weet wat je belangrijkste zoekvragen zijn en hebt hier goede pagina’s voor geschreven. Daarnaast heb je een prachtige titel en beschrijving gemaakt voor de zoekresultatenpagina. Maar je komt nog steeds niet hoger in Google. Of die

Schakels met elkaar verbinden

Lokale SEO met Google Mijn Bedrijf

5-5-2020 Google, How to/DIY Martijn Hoving

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Google houdt al een aantal jaren flink rekening met de locatie die je hebt tijdens het uitvoeren van een zoekopdracht. Het heeft namelijk geen enkele zin om een algemeen resultaat te laten zien, terwijl de zoeker een lokaal resultaat verwacht. Als we bijvoorbeeld op

De titel en beschrijving van webpagina’s

23-4-2020 (Content)marketing, How to/DIY Kirsty de Wit

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Iedereen kent het, de zoekresultatenpagina van Google. Je ziet een lijst van allerlei websites die te maken hebben met de betreffende zoekterm. In onze eerste blog heb je geleerd hoe je zelf zoekvragen uit Google achterhaalt. Hierin hebben we ook een onderbouwing gegeven welke soorten zoektermen

Zelf zoekvragen uit Google achterhalen

9-4-2020 (Content)marketing, How to/DIY Martijn Hoving

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. In het eerste artikel uit onze ‘Life after Corona’ reeks laten we je zien hoe je zelf op eenvoudige wijze zoekvragen (rond merk, product of dienst) uit Google achterhaalt. Dat geeft je veel input om je website te verbeteren, zodat je meer verkeer uit

3 manieren om veranderend zoekgedrag te analyseren

26-3-2020 (Content)marketing, How to/DIY Martijn Hoving

De Corona maatregelen zorgen voor bizarre taferelen. De meeste lezers van dit artikel lezen het bijvoorbeeld thuis, om maar eens wat te noemen. We zien qua vertoningen in de zoekmachine ook een boel verschillen. Er zijn websites die veel minder draaien (campings, reissites, etc.), maar ook websites die veel meer vertoningen hebben (bouwmarkten, tuincentra, etc.). Een flink veranderend zoekgedrag dus, waarop we moeten inspelen. We kregen van een aantal klanten afgelopen twee weken al de vraag of het ook mogelijk

SEO en SEA

3-2-2020 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Kies je voor SEO of SEA om meer bezoekers op je website te krijgen? Hoewel je met SEA sneller resultaat hebt, adviseren wij te beginnen met SEO. SEO zorgt er namelijk voor dat je techniek, structuur en inhoud op orde zijn en vormt zo een solide basis voor al je online marketing.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle