9+

Categorie: (Content)marketing

Oude content updaten = SEO boost

10-3-2022 (Content)marketing Mariska Snoek

Wanneer jij al langere tijd blogposts en artikelen schrijft voor jouw website, dan ontkom je er niet aan dat de content na een tijd veroudert. Het nieuw leven inblazen van oude content is de moeite waard. Niet alleen je lezers vinden recente content leuk, maar ook Google houdt van content die helemaal up to date is. En het mooie aan het updaten van je oude content is dat je nu data en resultaten van je pagina kunt gebruiken om je

Een goed verhaal vertellen

3-2-2022 (Content)marketing Mariska Snoek

Herken je dat? Je leest een blog of artikel ergens en na die tijd denk je ‘wat heb ik nou eigenlijk gelezen?’ De tekst staat vol met loshangende feiten en vormt geen samenhangend geheel. Of je hebt geen idee wat je met de informatie moet, omdat het niet concreet is. Iets wat je wilt voorkomen, want je schrijft waarschijnlijk met passie over jouw product of dienst. Hoe zorg je er dan voor dat jouw verhaal overkomt, blijft hangen en hopelijk

De T-shaped SEO specialist

1-12-2021 (Content)marketing Martijn Hoving

Een structured data advies, een contentbriefing, een core update analyse, een linkbuildingaanpak en een cornerstone artikel. Zomaar een aantal uiteenlopende onderdelen uit het leven van een SEO specialist. Ons vakgebied is een steeds breder wordende discipline. Bestaat de SEO specialist zoals we die altijd kenden nog wel? Ja. En nee. Wij vinden dat een SEO specialist “T-shaped” moet zijn. In dit artikel leggen we je graag uit waarom! SEO en de vele onderdelen ervan Het doel van de SEO specialist

Hoe kies je de juiste zoektermen?

18-11-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Waar je tien jaar geleden nog kon ranken op een zoekterm door deze gewoon in iedere zin te zetten, kom je daar nu niet meer mee weg. Google is namelijk een stuk slimmer geworden en snapt zoekintenties. Daarnaast kent hij je zoekgeschiedenis en begrijpt Google dat je met hetzelfde woord verschillende dingen kunt bedoelen. Wanneer je de juiste keuzes maakt bij het kiezen van je zoektermen, maak je kans op goede organische posities en daarmee relevante bezoekers op je website. 

Zoektermen kiezen

De basis van Conversie Optimalisatie

11-11-2021 (Content)marketing, Conversieoptimalisatie Eline Barten

De feestdagen komen er weer aan. En dat is nou juist de periode waar e-commercebedrijven zich het hele jaar al op voorbereiden. De tijd tikt om je website te optimaliseren en je conversiepercentage te verbeteren. Maar de vraag is natuurlijk: waar begin je? Conversiepiramide In theorie kun je direct beginnen met van alles te testen. Maar als de basis niet sterk staat, storten je ideeën alsnog in. Om structuur in je stappen aan te brengen, helpt het om te werken

Vijf misverstanden rond de customer journey

3-11-2021 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Zeg ‘customer journey’ en iedereen zit begripvol te knikken. Het is een soort toverwoord om indruk te maken op je collega’s en klanten. Maar wat is het nou precies? Wat heb je er eigenlijk aan? En gebruik je het wel op de juiste manier? Ik vertel je graag over 5 misverstanden rond de customer journey. Na het lezen van dit blog zul je kritisch je oren spitsen als iemand weer te pas en te onpas ‘CJ’ begint te buzzen. 1.

Customer journey

SERP strategie – Waarom je ook naar je zoekresultaten moet kijken

14-10-2021 Google, (Content)marketing Mariska Snoek

Je besteed waarschijnlijk veel tijd aan het optimaliseren van jouw website om goede organische posities te behalen. Maar kijk je ook wel eens naar de SERP pagina? Dit wordt namelijk vaak vergeten.  SERP betekent ‘Search Engine Results Page’, oftewel de pagina’s binnen de zoekresultaten in de zoekmachine. Met een goede SERP strategie haal jij alles uit de mogelijkheden van de zoekresultatenpagina.   SERP analyse Om een SERP strategie te formuleren moet je eerst kijken hoe de zoekresultaten er nu uitzien en waar

SERP strategie

Concurrentie analyse binnen online marketing en SEO

30-9-2021 (Content)marketing Martijn Hoving

‘Klagen over de sterkte van de concurrentie is in werkelijkheid vaak slechts het klagen over het gebrek aan ideeën’ (Walther Rathenau). Een prikkelende quote waar soms wel een kern van waarheid in zit. Toch is concurrentie analyse een belangrijk onderdeel in de (online) marketing mix. Het analyseren van concurrenten kan immers ook ideeën en inspiratie voor de eigen aanpak opleveren. Maar hoe pak je een marktanalyse nou aan? En waarom komen we als SEO specialist altijd met andere concurrenten op

Een succesvolle rebranding in 5 stappen

16-9-2021 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Een nieuw merk! Dat is leuk en spannend, maar ook heel veel werk. Ik spreek uit ervaring, want in mijn loopbaan mocht ik al 5 keer meewerken aan een rebranding. Deze ervaringen heb ik samengevat in 5 praktische stappen waar jij je voordeel mee kunt doen. Sta je voor een rebranding? Veel succes en ga ervoor! 1. Stel een kernteam samen Of je nu een groot of een klein bedrijf hebt, een rebranding is geen one-person’s-job. Er komen veel verschillende

Rebranding appels en peren

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle