Categorie: Google

Betere lokale vindbaarheid dankzij lokale SEO

30-5-2022 How to/DIY, Google Ineke Withaar-Colijn

Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid van je website? Iedereen met een winkel, salon, praktijk of kantoor herkent het vast: de frustratie omdat je op ‘het kaartje’ van Google net onder die ene concurrent staat. Hoe dichter een bedrijf bij de zoeker ligt, hoe hoger deze in de zoekresultaten komt. Niets aan te doen zou je zeggen. Maar er zijn genoeg factoren waar je wel invloed op hebt. Hier geven we 5 tips met wat je allemaal kunt doen. Wat

illustratie-lokale-vindbaarheid

SEO Skills; de Wat, Waar, Hoe en Waarom.

12-5-2022 How to/DIY, Google Eline Barten

Er zijn voornamelijk twee redenen om Search Engine Optimization (SEO) te leren. Je wilt nieuwe skills leren omdat je dit nodig hebt in je huidige functie of omdat je van baan veranderd. Maar daarnaast kan je ook verder verdiepen als je al enige kennis hebt van SEO zoals bij het specialiseren naar SEO Specialist of specialiseren binnen een van de onderdelen van SEO.  Bij het geven van gastlessen op hogescholen merk ik dat vaak dezelfde vragen naar boven komen bij

Krijgen synoniemen een eigen SEO pagina?

24-3-2022 How to/DIY, (Content)marketing, Google Ineke Withaar-Colijn

Wat doen we met synoniemen? Krijgen ze een eigen pagina of niet? Lees hier het onderzoek! Bonus: 4 praktische tips voor je eigen situatie .

Illustratie synoniemen en SEO

Page Experience, waar moet je op letten?

3-3-2022 Google, Technische SEO Eline Barten

In 2021 was de Page Experience Update al aangekondigd. Hierin zit een aantal verschillende rankingfactoren. Sommige nieuwe en een aantal al bestaande factoren. Vanaf augustus 2021 wordt dit al gebruikt bij het ranken van mobiele versies van URLs. Vanaf februari 2022 wordt dit ook voor desktop uitgerold. Eind maart wordt dit proces afgerond. Hoog tijd dus om een diepere duik te nemen in deze signalen. De page experience factoren Let op! Google geeft wel aan dat de zoekmachine meer waarde

Het laaghangende SEO fruit voor jouw website

25-1-2022 How to/DIY, Google Eline Barten

Ondanks dat SEO in de kern een langetermijnstrategie is, zijn er toch een aantal punten waar je relatief snel en makkelijk mee kunt scoren. Dit zijn punten waar mijn handen al van gaan jeuken om ze niet direct voor een klant door te voeren en/of op te lossen. 1. Sitemaps Een sitemap is simpelweg een verzameling van je belangrijkste URL’s. Veelal zijn dit alle indexeerbare pagina’s. Een zoekmachine kan aan de hand van een sitemap veel pagina’s ontdekken. Het is

Keyword kannibalisatie – concurreer niet met jezelf!

24-12-2021 Google Mariska Snoek

Voor iedere mogelijke term een pagina aanmaken, dat was eerder de heilige graal voor goede posities in Google. Tegenwoordig is dit niet meer zo. Google begrijpt namelijk variaties in zoektermen waardoor je niet voor iedere variatie van een zoekterm een nieuwe pagina hoeft aan te maken. Heb je wel meerdere pagina’s voor een zoekterm (en variaties), dan is er een grote kans dat je last hebt van keyword kannibalisatie. Wat is keyword kannibalisatie? Het klinkt een beetje vreemd: ‘kannibalisatie’, maar

SEO ? Spreadsheets

23-12-2021 Google, How to/DIY Eline Barten

Spreadsheets zijn een van de handigste en veelzijdigste tools die je tot je beschikking kunt hebben. Dit is in veel werkvelden zo. En SEO is daar geen uitzondering van. Het verbaast mij dan ook altijd dat sommige mensen hier geen gebruik van maken. Een deel daarvan loopt zelfs actief weg voor spreadsheets. “Ik gebruik Excel zo min mogelijk want ik snap er geen f*ck van.” Gelukkig geven softwarepaketten zoals Excel en Google Sheets uitleg wanneer je een formule invoert. Echter

SERP strategie – Waarom je ook naar je zoekresultaten moet kijken

14-10-2021 Google, (Content)marketing Mariska Snoek

Je besteed waarschijnlijk veel tijd aan het optimaliseren van jouw website om goede organische posities te behalen. Maar kijk je ook wel eens naar de SERP pagina? Dit wordt namelijk vaak vergeten.  SERP betekent ‘Search Engine Results Page’, oftewel de pagina’s binnen de zoekresultaten in de zoekmachine. Met een goede SERP strategie haal jij alles uit de mogelijkheden van de zoekresultatenpagina.   SERP analyse Om een SERP strategie te formuleren moet je eerst kijken hoe de zoekresultaten er nu uitzien en waar

SERP strategie

Rich snippets verkrijgen met structured data

6-10-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Structured data, of ookwel schema markup, is onderdeel van Semantic SEO. Hiermee wordt meer context aan informatie gegeven zodat zoekmachines deze beter kunnen interpreteren. Daarnaast geeft het gebruik van Structured Data nog een voordeel. Door het gebruik van markups is het mogelijk om rich snippets, ookwel ‘rich results’, te verkrijgen. Dit is waar het de meeste marketeers om draait. De voordelen van rich results “As documented by case studies in the U.S. and abroad, retail firms can get up to

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle