Solarfields

Samenwerking tussen branding, techniek en SEO

SEO case Solarfields

Solarfields

Solarfields is een jong bedrijf met ambitie: 1 miljoen huishoudens voorzien van duurzame stroom. Voor 2030. Daarvoor realiseren ze zonneparken op grond, dak en water. Om zo’n ambitie kracht bij te zetten, willen ze natuurlijk goed gevonden worden op ‘zonnepark’. Maar daar houdt het niet op. Ook de beleving op de website moet het optimisme en de expertise van Solarfields weerspiegelen. En zo brengt Solarfields 3 partijen samen om te werken aan branding, techniek en zoekmachineoptimalisatie.

Zoektermanalyse

We starten met een zoektermanalyse en bespreken met Esther en David van Solarfields welke zoektermen voor hen belangrijk zijn. Uiteraard selecteren we alle zoektermen die te maken hebben met zonneparken, maar bijvoorbeeld ook ‘sde subsidie’, een belangrijke stap voorafgaand aan het realiseren van zonneparken en zonnedaken.

Kleine zoekvolumes

Vaak focussen we op zoektermen die aardig wat volume hebben. Voor Solarfields is dat anders. De doelgroep is heel specifiek en een compleet traject neemt veel tijd in beslag. Daardoor wordt op sommige termen ook weinig gezocht. Maar die ene zoeker in de maand is dan wel heel concreet op zoek naar een oplossing die Solarfields kan bieden. En daarom loont het om ook aandacht te besteden aan de zoektermen met weinig zoekvolume.

Compleet nieuwe structuur

Op basis van de zoektermen hebben we een compleet nieuwe url-structuur gemaakt waarin alle onderwerpen aan bod komen. De belangrijkste zoektermen zijn uitgewerkt op cornerstone pagina’s en op de subpagina’s gaan we dieper in op onderwerpen. Ook de projecten van Solarfields krijgen een logische onderverdeling. Om dit allemaal te realiseren, werken we nauw samen met zowel de webbouwer als het brandingbureau.

Cornerstone pagina Solarfields
Cornerstonepagina voor het thema ‘zonnepark’

Samenwerking WordPress webbouwer

Met elkaar komen we tot het beste resultaat. WordPress webbouwer Nordique stort zich op de techniek van de website en zorgt ervoor dat er geen obstakels voor de Googlebot (en andere bots) zijn om de site goed te kunnen crawlen. Ook zorgen ze ervoor dat we pagina’s in de nieuwe url-structuur kunnen aanmaken. En als we nog een issue ontdekken, kunnen we dat via een gezamenlijk Trellobord oppakken.

Samenwerking met opdrachtgever en brandingbureau

Solarfields zorgt vanuit hun expertise voor de inhoud van de pagina’s. Dizain voert vervolgens een redactieslag uit en geeft de teksten een tone of voice die past bij Solarfields. Wij van Onder doen tot slot nog een check op SEO. Dit alles houden we bij in een gigantische, overkoepelende sheet zodat iedereen van elkaar weet hoe ver we zijn. Ondertussen heeft Dizain een complete nieuwe lijn met foto’s laten maken. Als vlak voor livegang de nieuwe afbeeldingen zijn geplaatst, komt alles bij elkaar en is het resultaat fantastisch.

Resultaat

Vrij snel na livegang van de vernieuwde website zien we al mooie resultaten:

  • 19% meer organische sessies
  • 30% meer vertoningen in Google
  • 14 nieuwe top 10 posities
  • 4 nieuwe top 3 posities, waaronder het belangrijkste zoekwoord ‘zonnepark’

 

Benieuwd wie de mensen achter dit project zijn? We hebben samengewerkt met:

  • Opdrachtgever: Solarfields Esther (Communicatie Specialist), David (Marketing Strateeg)
  • Merkbeleving: Dizain Paulien (Projectmanager), Maurice (Contentmarketeer)
  • WordPress techniek: Nordique Sharona (Projectmanager)
Scroll to Top

Deze website gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden.