Technische SEO. Te vaak een ondergeschoven kindje, doordat veel SEO specialisten zich voornamelijk focussen op contentcreatie en linkbuilding. Technische SEO blijft men helaas nog moeilijk vinden. We zien in de praktijk bij elke (voor ons) nieuwe website nog steeds veel technische problemen voorbijkomen. Een website die er qua technische SEO goed voor staat, wordt veel beter gevonden! Technische SEO is dus onverminderd belangrijk. We delen graag onze kijk op technische SEO met je. Technisch? Technische SEO is vaak te technisch
SEO komt altijd van pas. Zelfs als je denkt dat SEO geen zin heeft, of overbodig is, zijn er genoeg redenen om er toch mee aan de slag te gaan. Het is immers de basis voor al je marketinginspanningen. Hier vind je 10 situaties waarin je SEO (toch) goed kunt gebruiken, met links naar handige blogs van het afgelopen jaar. 1. Als veel mensen jouw diensten zoeken Veel bedrijven zijn actief zijn op social media, adverteren in de lokale krant,
De SEO specialist is over het algemeen niet snel te porren voor veel veranderingen tegelijk in een website. De reden hiervoor is het feit dat Google dan ook al die veranderingen moet interpreteren. Toch zijn er natuurlijk genoeg redenen om een SEO migratie uit te voeren. Denk aan een overname van een ander domein, een nieuwe website structuur of het veranderen van je merknaam. Een solide, goed voorbereide SEO migratie zorgt voor een goede interpretatie door Google en een minimale
Als SEO specialisten hebben we een haat-liefde verhouding met Google (ik generaliseer even). De zoekmachine haalt soms functies weg waar we zo gehecht aan waren. Denk aan zoekterminformatie in Google Analytics (waar ik in een ver verleden als eens een jankblog over schreef) of op dit moment de ‘indexering aanvragen’ knop in Search Console. Maar meer dan ooit houden we ook van Google. In de eerste plaats omdat organisch verkeer nog steeds in potentie veel verkeer oplevert. Maar ook omdat
Google Shopping was in een ver verleden een organisch kanaal (ja, opa vertelt). Sinds 2013 is het één van de meest succesvolle betaalde kanalen voor menig eCommerce website. Het aandeel Shopping is voor veel webshops misschien wel 50% van het totaal. Toch heeft Google ook een grote vijand in de vorm van Amazon (en andere marketplaces). Een reden voor de zoekmachine om Google Shopping voor een deel weer organisch te maken. De aankondiging vond ergens in april 2020 plaats. En
Duplicate content is een belangrijk item op je SEO-lijst om te checken. Het is verwarrend voor zoekmachines en niet echt vriendelijk voor je bezoekers. Daarnaast omvat duplicate content meer dan alleen maar wat gekopieerde tekst op een pagina. Hier lees je wat duplicate content precies is, wat de nadelen zijn en hoe je kunt ontdekken of jouw website er last van heeft. Wat is duplicate content? Duplicate content staat letterlijk voor dubbele inhoud en betekent dat dezelfde tekst (en afbeeldingen)
De long tail. Iedereen binnen de online marketing- of SEO-wereld heeft er weleens van gehoord. De long tail wordt ook wel eens ‘de heilige graal’ genoemd, omdat goed scoren op long tail zoekwoorden veel conversie oplevert. Maar wat is nou een long tail zoekwoord en wat is het verschil met generieke woorden? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe zorg je ervoor dat je een maximale zichtbaarheid in Google hebt op je long tail? We laten het je graag zien. Head
Google is bijna volledig mobile first. De afgelopen vijf jaar heeft de zoekmachine niets anders gedaan dan website eigenaren waarschuwen om websites geschikt te maken voor mobiel. Dit begon al met Mobilegeddon in 2015. Vervolgens kwam er de aankondiging van volledige mobile-first indexing. Aankomende september (2020) zijn alle websites over op mobile-first indexing. Toch zien we nog veel problemen in mobielvriendelijkheid bij websites. Het rapport Mobiele bruikbaarheid in Search Console helpt je om deze problemen te verhelpen. Mobile-first indexing Google
Midden in de Corona pandemie, begin mei 2020, vond er een kort van tevoren aangekondigde Google Core Update plaats (de May 2020 Core Update). En in het verleden hebben er al meerdere van dit soort (groundbreaking) updates plaats gevonden. Welke websites hebben over het algemeen last van deze updates? En wat moet je doen als zo’n update jouw website raakt? En last but not least, moeten we eigenlijk niet preventief websites verbeteren? Algoritmische updates Google voert elke dag wijzigingen door
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.