Spacewinner

Een mooi resultaat met lokale SEO

Spacewinner

SPACEWINNER verhuurt opslagruimtes in Enschede, Zwolle en sinds kort ook in Deventer. Het is voor het bedrijf van belang dat er een flinke stroom offerte aanvragen via de website binnen komt. Onder speelt een belangrijke rol in het aanjagen van deze offertes door middel van een lokale SEO strategie. 

We vertellen je graag meer over onze aanpak in deze case.

Lokale SEO

Wanneer een zoekopdracht in Google lokale zoekresultaten laat zien spreken we van lokale SEO. Bij SPACEWINNER is dit zeker het geval: opslagruimte heb je immers in of in de buurt van je woonplaats nodig. Een voor SPACEWINNER relevant zoekresultaat ziet er als volgt uit:

We hebben voor SPACEWINNER twee belangrijke onderdelen ingezet om ervoor te zorgen dat we de maximale ruimte in een zoekresultaat pakken: de vestigingspagina’s op de website (in bovenstaand screenshot in het blauw) en Google Mijn Bedrijf (in bovenstaand screenshot in het groen). 

Het startpunt: zoektermen en nulmeting 

De zoekvraag speelt zich vooral af op lokaal niveau, maar dat wil niet zeggen dat er maar enkele zoektermen zijn die voor SPACEWINNER van belang zijn. Zaak dus om een zoektermanalyse uit te voeren. De input die we hiervoor gebruikt hebben: SPACEWINNER zelf, de lopende Google Ads campagne en Search Console. De output: 150 relevante zoektermen (van opslagruimte huren tot motorstalling en van  meubels opslaan tot self storage). 

Vervolgens hebben we een nulmeting gedraaid voor deze zoektermen in AWR, onze ranktrackingtool. We doen dit in dit geval voor de steden waar SPACEWINNER vestigingen heeft (Enschede & Zwolle) en daarnaast meten we Google Desktop en Google Mobile. 

De SPACEWINNER website

De website van SPACEWINNER was erg gefocust op de homepage. We hebben twee belangrijke veranderingen in werking gesteld:

  1. De vestigingspagina’s zo goed mogelijk neerzetten, zodat de lokale vraag ook naar deze pagina’s toegaat
  2. De verschillende typen opslag (in zoektermen) onderbrengen in de structuur van de website

De ultieme vestigingspagina

Er zijn een aantal onderdelen waaraan een vestigingspagina volgens ons aan moet voldoen en die we mee hebben genomen in de aanpak:

  • Afbeeldingen van de daadwerkelijke vestiging
  • Tekst over de medewerkers die daadwerkelijk in de vestiging werken
  • Tekst over de vestiging, de locatie van de vestiging en het servicegebied
  • Een Google Maps kaartje waarop de vestiging te zien is
  • De juiste adresgegevens van de vestiging

Naast deze (SEO) wijzigingen hebben we samen met SPACEWINNER gewerkt aan het verbeteren van de landing van bezoekers, op voornamelijk mobiele devices. 

Google Mijn Bedrijf

Een sterke vestigingspagina en een geoptimaliseerde Google Mijn Bedrijf pagina vormen een ijzersterke combinatie. In Google Mijn Bedrijf hebben we samen met SPACEWINNER de volgende onderdelen aangepast:

  • Informatie (categorie, services, beschrijving, UTM link naar de website, etc.) 
  • Foto’s (binnen, buiten, medewerkers)
  • Reviews (een actief onderdeel van SPACEWINNER)

Daarnaast hebben we regelmatig geëxperimenteerd (met wisselend succes) met nieuwe Mijn Bedrijf features, zoals Posts en Producten.

Resultaten

De lokale SEO strategie heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Een glimp uit de resultaten:

  • Een groei in impressies in de zoekmachine van 78% afgelopen jaar en 35% dit jaar
  • Een groei in organische sessies van 19% afgelopen jaar en 33% dit jaar
  • Een groei in offerte aanvragen van 40% vorig jaar en 21% dit jaar
  • Een groei in zoekopdrachten via Google Mijn Bedrijf van 41% vorig jaar en 139% dit jaar

Samenwerking

Wij zien SEO als een samenwerking. Met elkaar komen we tot het beste resultaat. Dat is bij de SEO aanpak voor SPACEWINNER ook het geval. We hebben fijn en effectief samengewerkt met:

Scroll to Top

Deze website gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden.