De Search Generative Experience-update van Google verandert de zoekervaring. Ontdek hier hoe jij jouw SEO-strategie kunt optimaliseren!
Handvatten voor een goed blog onderwerp!
Laten we beginnen met een aantal statistieken: Het is niet te bevatten hoeveel content er online te vinden is en hoeveel tijd wij dagelijks besteden aan het lezen en verwerken van alle content die we op een dag voorgeschoteld krijgen. Al zolang we kunnen herinneren is content een belangrijk onderdeel van goede posities in de zoekmachines. Eigenlijk logisch dus dat Google allerlei updates uitrolt om te bepalen welke content het beste is. En ook logisch dus dat er allerlei ontwikkelingen
Duplicate content is niet goed voor je positie in zoekmachines en vervelend voor je bezoekers. Daarom geven we hier 8 tips om zelf duplicate content op te lossen. Met handige voorbeelden! Dit is een update van het oorspronkelijke blog uit 2020. Ik heb tips rond Chat GPT toegevoegd en een aantal voorbeelden verbeterd. Welke soorten duplicate content zijn er? In een ander blog lees je wat duplicate content is en hoe je dat checkt. Even een korte samenvatting van de soorten duplicate
Je website staat, converteert en je wilt je posities in Google verbeteren. Plugin installeren en klaar! Helaas, werkt dit in de praktijk vaak niet zo. Wij vertellen je de ins en outs van SEO plugins en zorgen ervoor dat de plugin ook de verwachtingen waar maakt. In dit blog geven we voorbeelden met betrekking tot de populairste SEO-plugins voor WordPress. Navigeer snel naar: Hoe een SEO-plugin je zoekmachine positie kan verbeteren Een SEO-plugin maakt je website beter vindbaar in zoekmachines,
En waarom dit belangrijker dan ooit is! Door alle ChatGPT heisa zijn we haast vergeten dat Google het jaar afsloot met de Helpful content update en een verbetering van haar Quality Rater Guidelines (QRG). Alsof de zoekmachine nog even wilde aangeven: ‘leuk, die van het internet geschraapte content, maar onze zoekresultaten zijn geschreven door mensen die er verstand van hebben en zijn dus veel waardevoller’. Helemaal niet zo’n gekke gedachte van Google om op deze manier aan klantenbinding te doen.
Je webshop staat, de navigatiestructuur is gebouwd, de productcategorie pagina’s zijn gevuld en nu? Hoe zorg je ervoor dat de productdetailpagina(pdp) goed staat qua usability en geoptimaliseerd is voor zoekmachines? Een webshop heeft vaak duizenden productpagina’s en wij zien met grote regelmaat dat het juist deze pagina’s zijn die naar boven komen als zogeheten thin-pages of low-content-pages. Dit betekent dat de productpagina te weinig content bevat voor zoekmachines om goed geïndexeerd te worden. Belangrijker nog, ook de gebruiker van de
“Ineke, wat vind jij van humor in teksten?”, vroeg iemand mij laatst. “Leuk, moet je doen!”, riep ik gelijk enthousiast. Maar waarom eigenlijk? En heeft dat wel iets met SEO te maken? Nou, zeker wel! In dit blog geef ik je 3 redenen om humor in SEO te gebruiken. 1. Humor maakt je sympathiek Een SEO tekst schrijven is meer dan zoektermen verwerken en minimaal 400 woorden uitspugen. Uiteindelijk wil je dat die bezoeker, voor wie je zo hard gewerkt
In de klassieke cowboy films dragen de bad guys een zwarte hoed en de good guys een witte. Zo kon oma op het zwart-wit beeld goed zien wie nu wiens saloon aan het beroven was. SEO heeft deze termen geleend en in ons vakgebied staan ze voor het onderscheid tussen websites optimaliseren volgens de richtlijnen van Google en het optimaliseren door Google om het tuintje te leiden. Omdat de kwaliteitseisen (E-A-T) voor sommige topics steeds zwaarder worden, moeten Black hat
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.